NSVV zet zich mede in voor Dorpsberaad Numansdorp. “Bestuurders gezocht”

Wielewaal zoekt bestuurders!

Wil jij wat voor je dorp betekenen én ben je een enthousiaste ontwikkelaar? Voor het Bestuur in oprichting van de stichting Wielewaal zoeken we vier bestuursleden die samen met de trekker van de Buitensluis bedenken hoe de Wielewaal een groot succes in het dorp gaat worden.

Hoe meer chauffeurs, hoe vaker de Wielewaal kan rijden en hoe minder belasting op ieders agenda. Samen kunnen we alles!

Wat is de Wielewaal

De Wielewaal is bedoeld als dorpshuttlebusje om iedere inwoner zonder eigen vervoer, de mogelijkheid te bieden om op pad te gaan. Zo blijven voorzieningen voor iedereen bereikbaar, hoeft niemand zijn of haar dagen in eenzaamheid te slijten én blijven we met elkaar een levendige gemeenschap. De Wielewaal is een elektrische auto met een beperkt bereik. Daardoor rijdt de auto alleen korte stukjes in en rond de kern van Numansdorp. In de Wielewaal is ruimte voor drie passagiers, een rollator of opvouwbare rolstoel en een boodschappentas. De shuttlebus wordt bestuurd door vrijwilligers. De Wielewaal is ván Numansdorp en vóór Numansdorp

Wat is Numansdorps dorpsberaad?

In juni 2019 begon een groep enthousiaste Numansdorpers uit het verenigingsleven, scholen, kerken, zorginstelling en ondernemers een onbekend avontuur waarbij een informeel dorpsberaad onder de naam Numansdorp Samen werd opgericht met een drietal speerpunten:

• Namens Numansdorp als één gezicht naar buiten acteren;
  • Bijdragen aan een vitale kern voor jong en oud en elkaar hierbij versterken (bijvoorbeeld door het afstemmen van activiteiten en het opstellen van een jaaragenda ten diensten van de inwoners);
  • Samen organiseren van evenementen in het dorp.

De “keyplayers” van het dorpsberaad zijn:

Basisscholen van Numansdorp

• De Takkenbosse
  • De Bron
  • De Dubbeldekker

Voetbalvereniging NSVV

Muziekvereniging Wilhelmina

Scouting – driestromengroep

Kerken van Numansdorp

Alerimus – Buitensluis

Winkeliers van Numansdorp

Meer weten?
Kijk op www.dewielewaalhw.nl. Of neem contact op met Eveline Schelling via 0186 – 659 659 of [email protected]. Ben jij enthousiast om bestuurder te worden? Meld je aan bij Eveline Schelling.
We nemen beslist contact met je op!