Ouders NSVV B1 halen tegenstander op om toch te kunnen voetballen

Voor de B1 van NSVV zijn het roerige weken. Op 9 april jl. stond een belangrijke pot tegen Rhoon op het programma, maar helaas belde hun tegenstander af wegens te weinig spelers. Op 16 april jl. zou er thuis worden gevoetbald tegen SV Charlois. Een uur voor de wedstrijd ging echter de telefoon; er waren niet genoeg ouders beschikbaar om de jongens van SV Charlois B1 naar NSVV te vervoeren. “Geen vervoer? We komen jullie halen!”  Spontaan zijn 4 ouders, van NSVV B1 spelers, in de auto gestapt om de tegenstander te halen.
SV Charlois was blij met dit gebaar en zo kon er toch worden gevoetbald in Numansdorp.
NSVV-Charlois B1

“We vonden het geweldig dat jullie dit voor ons wilden doen”, aldus de begeleidster van SV Charlois. Op de vraag aan een van de gelegenheidchauffeur of hij dit alleen deed omdat het elftal kampioen kon worden, antwoordde hij: “We keken natuurlijk wel uit naar deze wedstrijd, maar anders hadden we het ook gedaan”.

De wedstrijd werd uiteindelijk met 9-0 gewonnen door NSVV en daarmee werd de B1 het eerste elftal van NSVV dat dit seizoen de kampioenstitel pakte. Hierdoor spelen zij volgend jaar in de 1e klasse.