Oefenprogramma en competitie-indeling NSVV 1

Inmiddels zit de eerste wedstrijd in de voorbereiding erop. Alles was weer zoals voor het corona tijdperk met publiek en een kop koffie in de rust. Na een goede eerste helft met een ruime voorsprong en goed voetbal, vlogen de tweede helft de tegendoelpunten erin, uit bij VFC Vlaardingen werd met 3-2 verloren. Wat dit betreft moet NSVV nog terugkeren naar het tijdperk voor de corona uitbraak, maar daar is immers de voorbereiding voor.

Aanstaande zaterdag stelt de selectie zich om 14.30 uur voor aan het thuispubliek in een wedstrijd tegen Prinsenland. Het wordt vanaf 4 september serieuzer als de bekerwedstrijden beginnen. NSVV is ingedeeld bij FC IJsselmonde (zondag 2e klasse), RVC 33 (zondag 2e klasse) en CWO (zaterdag 2e klasse). De wedstrijden tegen de zondag teams worden op zaterdag om 17:00 uur gespeeld. Noteer alvast in je agenda:

•  4 september 17:00 uur, NSVV-FC IJsselmonde
  • 11 september 17:00 uur, RVC 33-NSVV
  • 18 september 14:30 uur, NSVV-CWO

RVC komt overigens uit Reewijk. De supporters kunnen tijdens de rit naar Reewijk alvast wennen aan de reis naar de uitwedstrijden van de competitie. We zijn namelijk net als vorig seizoen weer ingedeeld in de KNVB regio zuid. Vorig seizoen was met vier wedstrijden zeer kort, maar de meeste teams kennen we nog van ons succesvolle seizoen 2018/2019 toen we bijna naar de eerste klasse promoveerden. De enige wijziging t.o.v. vorig seizoen is de vreemde eend in de bijt, namelijk VVGZ uit Zwijndrecht. VVGZ wilde graag in Zuid spelen en niet in West. Schijnbaar wilde onze streekgenoot Strijen wel ruilen en zo komen we dit seizoen VVGZ tegen. VVGZ hebben wij verslagen in de tweede ronde van de nacompetitiestrijd voor promotie naar de eerste klasse toen wij met 2-1 wonnen op 8 juni 2019. Onze selectie spelers Lorenzo Pengel en Jasper Huisman hebben een verleden bij VVGZ. Lorenzo scoorde beide doelpunten in de nacompetitie wedstrijd tegen VVGZ, dus dat worden zeker mooie potjes.

De overige tegenstanders van NSVV komend seizoen zijn:

• VV Arnemuiden (Veel fanatieke supporters)
  • FC Axel (stukje rijden maar wel altijd de moeite waard)
  • Bruse Boys (verrassende ploeg, mooie potjes)
  • DBGC (tweemaal puntendeling in seizoen 2018/2019)
  • VV ‘s-Heer Arendskerke (kennen we nog van de knotsgekke laatste wedstrijd 5-5 van afgelopen seizoen)
  • VV De Meeuwen (de grote onbekende aangezien ze in de 1e klasse speelde in seizoen 2018/2019)
  • MZC ’11 (afgelopen seizoen van gewonnen)
  • Oostkapelle/Domburg (fusieclub) Oostkapelle kennen we natuurlijk nog als geweldige tegenstander in seizoen 2018/2019)
  • VV Serooskerke (6 punten in seizoen 2018/2019)
  • SSV ’65 (winst afgelopen seizoen)
  • VVGZ (zie hierboven)
  • SV Walcheren (onbekende club, promoveerde naar 2e klasse in seizoen 2018/2019)
  • VV Yerseke (gegarandeerd weer 2 geweldige potten)

De competitie start op zaterdag 25 september. We zien jullie graag, hopelijk zonder coronamaatregelen, weer in grote getalen langs de lijn om NSVV vooruit te juichen. NSVV 1 heeft dit seizoen als doelstelling: promotie! Hoe mooi zou het zijn om ons jubileumjaar (in dit geval 75+1) te bekronen met promotie.

Tot ziens langs de lijn!