PSV Poortugaal JO-11-2 – NSVV JO-11-3

Op een zonnige woensdagavond komen we samen op de club om te vertrekken naar het altijd gezellige Portugaal omdat we daar een inhaalwedstrijd spelen tegen PSV Poortugaal JO-11-2.

Na het omkleden gaan we naar het veld om hier een goede warming-up te doen om vervolgens met een goed gevoel de wedstrijd te beginnen. Al na kort spelen krijgen we een doelpunt om onze oren door een nog niet wakker team aan onze kant en wel wakkere aanvallers in de clubkleuren van Portugaal 1-0. De spelers van Portugaal krijgen nog aardig wat kansen maar die zijn geen partij voor onze keeper Lucas die voor de eerste keer het doel verdedigd. Met een stand van 1-0 en heel wat zweet op onze rug en voorhoofd gaan we de rust in.

In de rust bespreken we dat we het erg goed doen en we niet bang moeten zijn voor de nogal krachtige duels van de tegenstander. Na de siroop kunnen we weer terug het veld in om de tweede helft te beginnen. De aftrap wordt genomen en we spelen scherp en krijgen wat kansen die letterlijk en figuurlijk af worden getrapt door de tegenstander.
Na goed samenspel weet onze spits Ralph een goal er in te prikken 1-1 wat een vreugde aan de zijlijn en in het veld. We hebben veel meer de bal en proberen meer kansen te creëren maar dit lukt niet want de tegenstander gaat de duels erg hard en fanatiek in misschien te fanatiek waardoor Jos omver wordt gebeukt en de tegenstander terug pakt met een zuivere ippon, om even in judo termen te spreken. Na het zeggen van sorry haalt de trainer Jos er even uit voor een time-out en hebben we een vrije trap tegen op een toch wel riskante plek ,maar onze ster keeper die al super veel goede reddingen heeft gehouden houd ook deze bal tegen.

Portugaal krijgt even later nog een kans waarbij keeper Lucas uitkomt en de bal pakt met de handen en de speler van Portugaal gaat door op hem en scoort hier uit 2-1, denken we, maar de scheidsrechter keurt hem gelukkig voor ons af en geeft een vrije trap mee aan ons .
Na het eindsignaal penaltys nemen en douchen en dan terugkeren richting Numansdorp met een zwaar bevochten punt.
Goed gespeeld boys, ga zo door. De hulptrainer.