Richard Bras komt terug naar NSVV

Volgend seizoen komt Richard Bras weer voetballen in Numansdorp. Graag willen wij deze bekende nieuwe versterking van onze selectie voorstellen.

Wie is Richard Bras ook alweer?

De hardwerkende middenvelder met vele kilometers op de teller in ons vlaggenschip. Na opgegroeid te zijn in Numansdorp en vele jaren in het eerste elftal te hebben gespeeld, is hij vier jaar geleden als vijfentwintig jarige speler gestopt na de eclatante overwinning in de nacompetitie op DBGC.

Waarom ben je op het hoogtepunt gestopt?

Mijn beslissing om in een vriendenteam te gaan voetballen bij sportclub Feyenoord had ik gedurende dat seizoen al genomen. De laatste wedstrijd tegen DBGC was zeker een heerlijke belevenis met blijvend mooie herinneringen. Ik werkte toen in Den Haag en driemaal per week naar Numansdorp rijden werd een uitdaging. Vrienden van mij starten een nieuw vriendenteam. Met dit vriendenteam zijn we inmiddels in vier jaar tijd van de reserve 5e klasse opgerukt naar momenteel reserve 2e klasse.

Heb je nog contact met spelers van NSVV?

Kelvin van der Giesen is een vriend van me. Ik kom regelmatig kijken bij wedstrijden van NSVV. Zo is het ook weer gaan kriebelen bij mij. Tegen Kelvin heb ik gezegd dat ik erover nadacht weer bij NSVV te gaan voetballen. Direct belde de trainers van NSVV mij op en was de beslissing snel genomen. Ik hoop als negenentwintig jarige speler nog eenmaal alles uit mijn voetbalcarrière halen.

Wat valt op als je het vergelijkt me toen jij stopte?

Grootste verschil is de geweldig gerenoveerde accommodatie. Daar kunnen we echt trots op zijn. Het ziet er allemaal veel professioneler uit dan toen ik stopte. Er zijn jonge spelers met veel talent momenteel actief in het eerste elftal. Inmiddels val ik in de categorie speler op leeftijd en hoop ik mijn ervaring en beleving over te brengen op deze jonge talenten en hun verder te helpen.

Werk je nog steeds in Den Haag?

Ik werk inmiddels in Rotterdam als ‎Business Developer Klantcontact bij Careermaker. Aangezien ik ook in Rotterdam woon ben ik dagelijks in de stad te vinden. Het is geen probleem om naar Numansdorp te komen voor de trainingen en wedstrijd op zaterdag.

Wat is je favoriete positie op het veld?

Op het middenveld voel ik me thuis. Ik ben rechtsbenig maar links, midden of rechts op het middenveld maakt me niets uit. De tegenstander opjagen en de bal afpakken gaat mij het beste af. Aanvallen en doelpunten maken doe ik af en toe, maar meestal kan ik de bal voor het vervolg richting het vijandige doel beter aan een medespeler geven.

Wat ga je doen om topfit aan de start van het volgende seizoen te verschijnen?

Voor mezelf hardlopen in de zomer en keihard trainen in de voorbereiding. Ik heb zin om volgend seizoen voor NSVV te knallen.

Succes Richard volgend seizoen bij onze mooie club!