Rondom Eén: De ‘laatste’ horde voor de 2e periode

Vrijdag 27 maart, Numansdorp, Door Casper Bleijenberg,

Het seizoen nadert zijn ontknoping en zoals altijd worden in het voorjaar de prijzen verdeeld. Het gaat ranglijst technisch nog steeds goed, alhoewel we nog steeds worden geplaagd door blessures en schorsingen. Helaas heeft Marco van Daalen de clubkleuren permanent aangetrokken in de vorm van een gipsen voet, die hij in de wedstrijd tegen de Zwervers heeft opgelopen. Daarnaast is Peter-Jan Cazander weer in de ziekenboeg belandt met dezelfde blessure die hem al 4 maanden aan de kant hield dit seizoen. Mitchel Louwerens en Koen Witsiers ‘waren’ niet okselfris en Gersom Rozendaal pakte weer een gele kaart die hem direct weer een pot buitenspel zet. Sinds de laatste bijdrage aan dit medium, is er nog 1 inhaal wedstrijd gespeeld in de voor NSVV zo belangrijke 2e periode. Tegen DHV uit Zevenbergschenhoek werd een 1-2 uitoverwinning behaald waarmee de 2e periode nu wel heel erg dichtbij lijkt te komen mede doordat enig tegenstrever VVOR een gelijkspel behaalde tegen Binnenmaas.

De ‘laatste’ horde voor de 2e periode ziet er als volgt uit; NSVV speelt op 4 April tegen ZBC ’97 op eigen Sportpark de laatste wedstrijd, bij winst pakt NSVV de 2e periode en plaatst zich voor de na-competitie om te kunnen promoveren naar de 2e klasse. Bij verlies zijn we afhankelijk van VVOR die nog maar liefst 3x in actie moet komen in deze periode. Winnen zij alle 3 de wedstrijden en verliest NSVV tegen ZBC dan gaat de periode naar VVOR, bij elk ander resultaat is de ‘buit’ binnen.

Periode of geen periode, we gaan sowieso voor een zo hoog mogelijke klassering en hopen dat het trainingsniveau zich nu eens doorvertaald naar de zaterdagmiddag. Dat daar bij menigeen enige irritatie inzit moge duidelijk zijn! Maar geloof het of niet, dat geldt ook voor ons en de groep zelf. Excuses in de vorm van de kwaliteit van het veld e.d. vinden misschien geen gehoor maar dat het niet bijdraagt aan flitsend combinatiespel is een understatement. Eerder al aangegeven dat menigeen meer opportuniteit wil zien, maar de laatste paar wedstrijden wanneer wij de 2e goal scoren en wat opportuner gaan voetballen dan lopen we tegen een tegendoelpunt op. Spelen vanuit je taak blijft dan de houvast die we zeker in deze klasse nodig hebben waar bijna ieder team er fysiek op vliegt en ons niet een beetje ruimte geeft om te voetballen. “En dat mooie voetbal?” hoor ik u denken……… Dat spelen we dadelijk in de 2e klasse weer! Beloofd!