Rondom één: de nacompetitie nadert

Door Casper Bleijenberg | Het zal geen verassing meer voor jullie zijn maar de zo gewenste 2e periode is binnen en dus kan NSVV 1 zich gaan opmaken voor de na-competitie. Na een knikkende knieën thuis wedstrijd tegen ZBC ’97 werd een 1-0 voorsprong in de laatste 10 minuten teniet gedaan en eindigde we met 1-1 waardoor we afhankelijk waren van VVOR tegen Groote Lindt. Groote Lindt deed wat het moest doen en zo konden we 5 minuten na afloop van de wedstrijd toch de periode titel vieren. Een periode waarin we heel weinig hebben weggegeven en daarmee verdient deze nacompetitie plek hebben opgeëist.

Een titel ook met een maar! Want ondanks het feit dat je dus ruim voor het verstrijken van de competitie eigenlijk klaar bent en moet wachten totdat de nacompetitie begint. Moet je zorgen dat je gaat pieken op het juiste moment. Daar ligt dus nu de crux! Wat er gebeuren moet is dat je week in week uit gewoon scherp bent en ondanks dat er niets op het spel staat je zeker niet moet verleiden tot zomeravond voetbal. Je wordt niet op een ochtend voor de nacompetitie wakker en denkt; vandaag gaat het erom en ben ik messcherp en in vorm! Als we dat gaan denken komen we van de spreekwoordelijke koude kermis thuis. En gaat alsnog je seizoen uit als een nachtkaars! We kunnen lekker jennend zingen; Helemaal niets in Klaaswaal! Maar als wij zo door gaan wordt het ook helemaal niets in Numansdorp! Dat verzeker ik u.

Misschien heb ik nu een cynische ondertoon, maar niets is minder waar. NSVV 1 heeft gewoon belabberd gepresteerd de laatste weken op 1 helft tegen VVOR na, toen zagen we wat er in deze groep zit maar dat doen we maar op 1 manier en dat is 110% geven en in opperste concentratie je aan je taak houden! Dat hebben we verzaakt en daar dus ook vanaf deze kant onze oprechte excuses. De mannen weten het maar tussen weten en veranderen ligt nog een schone weg! Deze weg moet vanaf nu worden ingezet anders is het te laat! Commitment en toewijding vereist en dan uitgeput na de wedstrijd kijken waar we staan! Niet wijzen, alleen in de spiegel kijken, alles geven en denken in het teambelang. Als we dat kunnen opbrengen dan hebben we een kans, anders niet. Simpel maar de keiharde waarheid.

Mannen Kop op!! We hebben er ondanks alles vertrouwen in, we zijn uit diepere dalen opgestaan dus laat dit een periode zijn waarin we weer hebben mogen ervaren hoe we er vorig jaar met dikke tranen bijlagen na het verlies tegen Botlek.

Jullie hebben bij tijd en wijle gestreden voor wat je waard was dus geef jezelf en de rest van de vereniging een passende beloning. Die sleutel hebben jullie zelf in de hand.

Veel wijsheid en succes!