Rondom één – december 2016

Door: Casper Bleijenberg

Goed voorbeeld doet volgen en daarom ook van mij deze keer een stukje geschreven in een vliegtuig die mij vanuit China terug naar Schiphol brengt.

De eerste seizoenshelft zit erop en zoals gezegd is het nu tijd om de analyses te maken en het strijdplan op te tekenen voor de 2e seizoenshelft. Eerst even uitpuffen want 2016 is een jaar geworden om nooit meer te vergeten. Daarop terugkijkende is het een bizar, bijzonder en sportief geweldig jaar geweest en daarom heeft terecht het bestuur besloten om de contracten met beider trainers te verlengen. Dat schept duidelijkheid en hoe anders was het vorig jaar om deze tijd. Perkouw uit werd het Waterloo van Wim van der Steene en dat was weer een impopulaire maatregel die je als bestuur liever niet neemt. Dat het goed heeft uitgepakt is een understatement van jewelste. Nu zijn laatste wedstrijden van het jaar niet NSVV´s sterkste kant naar blijkt want helaas werd de laatste wedstrijd van kalenderjaar 2016 tegen Nieuwenhoorn verloren en daarom zijn we met 20 punten uit 13 wedstrijden geëindigd in het winterkampioenschap. 5 x gewonnen 5 x gelijk en 3 x verloren zijn cijfers waarmee je kunt thuiskomen na een promotie maar zoals eerder gezegd in deze competitie kan alles. We zullen een hele scherpe trainingsstage moeten afwerken en een ieder moet zich ervan doordringen dat alles nog mogelijk is! Zowel naar boven als naar onder kijkende maar daar zijn de heren zich beter van bewust dan ooit. Het spel is veel scherper geworden, het groepsgevoel sterk en het enige wat roet in het eten kan gooien is de smalle selectie omdat we zoveel langdurig geblesseerde spelers hebben en erin de laatste 3 wedstrijden dit jaar de nodige schorsingen waren te noteren. Slimheid is daarom geboden maar soms gaat het in de hitte van de strijd wel eens mis en dan loop je letterlijk en figuurlijk achter de feiten aan.

Kortom tijd voor bezinning en zoals gezegd aan Bas en Ton om de mannen klaar te stomen voor het halfjaar van de waarheid. Klinkt zwaar! Maar het echte examen komt nu, om af te sluiten met nog maar een cliché; aanhaken of afhaken!!

Prettige kerstdagen en jaarwisseling allemaal vast gewenst en we spreken elkaar in het nieuwe jaar.

Casper