Rondom één maart

Op het moment van schrijven hebben we net de 1e wedstrijd van de zo belangrijke 3e periode achter de rug. Zonder goed voetbal wederom 3 punten is iets wat gebeurd in de flow waarin we nu zitten! maar geeft geen enkele zekerheid voor de toekomst. Feit is dat we nu al 6 wedstijden achter elkaar in winst hebben weten om te zetten en dat beangstigd eerlijk gezegd ook een beetje. We moeten niet gaan denken dat we nu ineens naar het kampioenschap toe snellen! Wedstrijd voor wedstrijd de boel beetpakken en de spreekwoordelijke koe bij de horens vatten. Niet terug kijken maar stapje voor stapje met frisse moed en 100% passie, strijd en commitment de laatste 8 belangrijke potten ingaan en dan kijken waar we staan. De top 6 heeft zich los gespeeld maar die zitten nu ook erg kort op elkaar. We staan vandaag op de 2e plaats maar dat kan met 1 verlies partij zomaar de 6e zijn en dan reken ik gemakshalve nummer 7 en 8 respectievelijk Sparta en Schoonhoven even buiten de waard terwijl Schoonhoven doodleuk SVS op eigen veld verslaat met 2-4 en Sparta destijds ons voetballes gaf op eigen sportpark. SVS is onze volgende tegenstander en een ploeg die tot gisteren alles exact hetzelfde deed als NSVV, gelijke stand in de 1e en 2e periode, zelfde winst, gelijk en verliespartijen en een gelijkspel in de 1e wedstrijd. Daarmee aangevende dat deze competitie erg gewaagd is aan elkaar. Feit is dat we de aansluiting weer volledig hebben en dat ook koploper ZBC ’97 punten begint te verspelen waardoor er inmiddels weer alles mogelijk is. Spannend is het en gaat het blijven en we kunnen ieders support dus dan ook meer dan gebruiken. Trainers Bas en Ton hebben te kampen met luxe problemen en moeten wekelijks 5 man teleurstellen die niet mogen beginnen. De bank maakt het verschil zoals hun ook zo vaak zeggen en als we dat tot het eind toe vol kunnen houden en een ieder zich ondergeschikt kan maken aan het resultaat dan gaan we een heerlijke eindfase in!! Volgende maand meer goed nieuws hopelijk.

Casper Bleijenberg