Rondom één: moraal is wat we nodig hebben

Er zijn 4 wedstrijden achter de rug sinds mijn vorige bijdrage en weer zeer wisselende resultaten. Allereerst werd er een wedstrijd afgewerkt in Rotterdam-Oost tegen Alexandria ’66. We lieten goed voetbal zien in de 1e helft maar dan de rust uitkomen en binnen negen minuten 3 doelpunten om de oren gaf weinig houvast richting Strijen de week erna.

Daar op een haast onbespeelbaar veld (maar dat zijn we gewend thuis zou je zo zeggen) hebben we hard gevochten, nimmer opgegeven maar de bal wilde er niet in. Eén doelpunt van hun bleek genoeg om ons in mineur richting Numansdorp te sturen. Dan thuis de o-zo-belangrijke pot tegen Papendrecht. Veel strijd en hectiek binnen en buiten het veld, vlak voor tijd de gelijkmaker van je tegenstander en in de blessure tijd de winnende binnen schieten geeft moraal. Moraal is precies hetgeen wat zo broodnodig is om in deze sterke afdeling mee te kunnen doen. Juist dat was onze grote winst wat je meeneemt naar de volgende (lees afgelopen) zaterdag tegen kersverse 2e periode kampioen Hellevoetsluis.

Daar ben je eigenlijk de betere ploeg, kom je volledig verdient op 1-0 in de 70e minuut, en gebeurd toch wat je bijna niet voor mogelijk houdt maar toch stiekem iets te vaak gebeurd aan onze kant in de laatste paar maanden. De 1-1 en de 1-2 tegen Hellevoetsluis waren dan ook een mokerslag, en als je dan volledig verdient verliest kun je daar vrede mee hebben maar dit is andere koek. Uithuilen en opnieuw beginnen. Volgende week staat koploper Heerjansdam op het programma dus makkelijk gaat het niet worden maar dat je moraal kunt putten uit een uitzege tegen de koploper is een understatement.