Ruim €10.000 heeft de voetbalmarathon opgebracht

Van vrijdag 18 december 19:00 tot zaterdag 19 december 19:00 heeft er op ons complex een voetbalmarathon plaatsgevonden. In samenwerking met het Rode Kruis Hoeksche Waard, Beachsport  Hoeksche Waard, Volleybalvereniging Apollo, tennis vereniging TVN, golfclub Cromstrijen is er geld ingezameld voor de 3FM Serious Request actie. Voor de twaalfde keer zijn 3FM en het Rode Kruis de samenwerking aangegaan voor een stille ramp. De drie DJ’s van 3FM Domien, Giel en Paul zitten hiervoor in een Glazen Huis op het Pancratiusplein in Heerlen van 18 tm 24 december 2015.

SR1De voetbalmarathon werd gestart vrijdag 18 december om 19:00 gestart door Cromstrijen burgemeester Jan Luteijn en NSVV voorzitter Arie Kruithof.

Link naar filmpje van opening https://www.youtube.com/watch?v=O7BxV4w6hGw&feature=youtu.be

Als eerst waren onze jongste spelers 5 en 6 jarige mini pupillen. SR2

De minipupillen van NBSVV uit Nieuw Beijerland hadden zelf geld ingezameld voor Serious Request en kwamen met een mooie cheque van €485.

De voetbalmarathon was mooi opgebouwd in tijdblokken van verschillende teams. Hierdoor kwamen er om de ongeveer 2 uur weer nieuwe frisse teams om te voetballen op ons complex. Het was 24 uur lang een drukte van belang.

De inwendige mens werd goed verzorgd en deze inkomsten waren voor Serious Request. Naast de voetbal marathon waren er andere activiteiten georganiseerd om geld in te zamelen. Zo was er vrijdagavond een druk bezocht klaverjas toernooi met ongeveer 50 deelnemers. Tegen betaling kon er meegedaan worden en voor de winnaar was er een leuke prijs. Onze aanvoerder van het derde elftal Ronald van der Giesen is onze klaverjas clubkampioen geworden.

Tegen betaling kon je op de foto met de Kerstman.SR8

SR6Echte kerels probeerde tegen betaling de snelste tijd neer te zetten op het wielerspel bekend van het TV programma Holland Sport.

SR7Aan het eind van de middag waren de drie snelste tijden van de dag bekend. Dit waren van Corno Langerak, Benno de Vree en Kees Troost (op de foto van links naar rechts). Deze heren mochten het tegen elkaar opnemen, om zich algemeen wielerkampioen te mogen noemen.  Na een geweldige strijd waarbij alles gegeven werd door de matadoren, ging de titel naar Benno de Vree

SR4In samenwerking met Beachsport  Hoeksche Waard, Volleybalvereniging Apollo, tennis vereniging TVN en golfclub Cromstrijen was er voor de kinderen een spellenparcours uitgezet. Tegen betaling kregen de kinderen een strippenkaart om het parcours af te leggen.  De strippenkaart ging daarna in een ton en hieruit werden een paar kaarten getrokken. Deze kinderen gingen met leuke cadeaus naar huis.

Tijdens de hele marathon waren er loten te koop voor een grote verloting met gesponsorde prijzen, zoals business seats van een thuiswedstrijd van Feyenoord en Excelsior. Prijzen kunnen afgehaald worden door een e-mail te sturen naar [email protected]. Bijgevoegd een link naar de prijswinnaars.

Er is ook veel geld ingezameld door de sponsoren en business club leden van NSVV, die vrij mochten inleggen ter vergoeding van hun hapje en drankje in het sponsorhome.

Het landelijke rode kruis was onze actie opgevallen en ze hebben een heel professioneel camerateam naar Numansdorp gestuurd. Dit team heeft een leuke film van onze actie gemaakt en deze is sinds zondagavond ongeveer 19:00 terug te zien op de druk bezochte facebook pagina van het landelijke rode kruis (123.564 likes).Link naar de facebook pagina https://nl-nl.facebook.com/rodekruis/

Na de voetbalmarathon heeft zanger Pascal Redeker de marathon feestelijk afgesloten.

De organisatie was zeer blij met de geweldige opbrengst van ruim €10.000. Ben van Zwieten van het Rode Kruis Hoeksche Waard gaat dinsdag 22 december de opbrengst afgeven bij het Glazen Huis in Heerlen.

Met zijn allen hebben we er een groot feest van gemaakt en een mooi bedrag ingezameld voor het goede doel. Iedereen bedankt.