SHO A3 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 16 januari 2016: SHO A3 – N.S.V.V. A2      (3-2)   6-2

Vandaag stond de éérste wedstrijd ná de winterstop op het programma. Tegenstander SHO kon zó iets rechtzetten voor de verloren bekerwedstrijd van begin december. Onder een waterkoud zonnetje begonnen beide teams afwachtend aan deze derby. Allard Korbijn zorgde voor het eerste wapenfeit van deze wedstrijd, maar zag zijn schot met links (!!) gestopt door de Oud-Beijerlandse keeper. Hierna nam SHO het initiatief over en nadat Youri Bakker een eerste inzet nog kon stoppen, was hij op de return kansloos….1-0. Binnen de minuut viel échter alweer de gelijkmaker. Alwin Bos stuurde Wouter van Dam de diepe in, máár de bal was te hard en leek bij de cornervlag over de doellijn te gaan. Gelukkig geloofde Wouter van Dam erin de bal tóch te halen én had het geluk dat de bal uiteindelijk tegen de cornervlag in het veld bleef, waarna zijn voorzet via een verdediger van SHO achter z’n keeper werd gewerkt: 1-1. Niet veel later werd het 2-1 door een schitterend afstandsschot waar Youri Bakker alléén maar naar kon kijken. We kregen kansjes op de gelijkmaker, maar Arnoud Cazander (vrije trap via de keeper over) en Wouter van Dam (ná een uitstekende pass van Allard Korbijn) zagen hun inzet niet verzilverd. SHO had het betere van het spel, mede doordat wij veel onnodig balverlies leden en niet agressief genoeg de duels ingingen. Youri Bakker hield ons in de wedstrijd met een fantastische redding. Terwijl Oscar Buisman met een vervelende knieblessure strompelend de dugout opzocht nam Max van der Velden ineens de bal op z’n pantoffel, waardoor we weer gelijk (2-2) stonden. Even leken we weer wakker én in de wedstrijd te zitten, maar binnen de minuut lag de 3-2 alweer achter Youri Bakker in de touwen. Met deze nipte achterstond gingen we de kleedkamer in. Vlak na rust wist de doorgebroken Wouter van Dam vanaf rechts Chaylan Langbroek te vinden, die zijn kopbal helaas gestopt zag door de keeper van SHO. Hierna vond diezelfde Wouter van Dam Kevin Groenberg op de rand van de zestien, máár laatstgenoemde schrok waarschijnlijk zó van de mogelijkheid dát hij de bal verkeerd raakte. Uit de snelle uitval die hierop volgde wisten de gastheren échter wel te scoren: 4-2. Hierna waren we mentaal geknakt, waardoor SHO via een lobje op een 5-2 voorsprong kwam. Kevin Groenenberg zag zijn inzet nog rakelings langs de paal gaan. In de slotfase werd het zélfs nog 6-2 na een uitstekende vrije trap van de Oud-Beijerlanders. In de blessuretijd hadden we nog het geluk van de lat nodig, waardoor er uiteindelijk bij een 6-2 stand door de goed leidende scheidsrechter afgefloten werd. Laten we deze wedstrijd snel vergeten mannen….hét zat er vandaag écht niet in. Volgende week komt Barendrecht naar Numansdorp toe, dan kunnen we deze zeperd rechtzetten.