SHO F1 – NSVV F1 6 – 1

SHO F1 – NSVV F1                                                                                                   6 – 1
Zaterdag 17 januari 2015
Doelpuntenmaker: Thijs

Wederom konden we ons opmaken voor een streekderby waarbij deze keer SHO F1 de tegenstander was. Het doel werd deze keer verdedigd door Xander.
In de bekercompetitie was SHO F1 ook een van de tegenstanders. Hoewel er toen met 5 -3 werd gewonnen wisten we vooraf dat we flink aan de bak zouden moeten. Niets bleek minder waar te zijn………

Direct vanaf het beginsignaal werd NSVV F1 onder druk gezet. Het was SHO F1 dat met veel beleving en strijd op zoek ging naar doelpunten. Waarom was niet duidelijk maar vandaag konden onze jongens het niet opbrengen om met eenzelfde instelling als de tegenstander de strijd aan te gaan.
Het spel vond voor het overgrote deel plaats op onze eigen helft en het was eigenlijk wachten tot SHO het eerste doelpunt zou maken. Dit gebeurde dan ook halverwege de eerste helft, 1 – 0. Enkele minute later was het wederom raak waardoor het leek alsof we met een 2 – 0 stand zouden gaan rusten. Echter kort voor rust komt de bal via Sajad bij Thijs terecht die niet nadenkt en direct op doel schiet, 2 – 1.

Ondanks het feit dat SHO meer had verdiend in de eerste helft bood de ruststand nog voldoende perspectief op een goede uitslag voor NSVV. Echter dit zou spoedig veranderen. Ook in de tweede helft ontbrak aan de zijde van NSVV de absolute wil om te winnen waardoor de stand binnen een kwartier opliep naar 6 -1. Vanaf dat moment liet SHO de teugels wat vieren waardoor de wedstrijd in het laatste gedeelte van de tweede helft meer in evenwicht was.

Ook deze tegenstander had meer fysiek in de ploeg dan onze jongens. Gecombineerd met een grotere wil om te winnen aan de zijde van SHO maakt dat de einduitslag verdiend was. Willen we dergelijke tegenstanders goed partij geven dienen onze jongens 100% inzet te tonen en bereid te zijn om voor elkaar te willen werken.
Op naar de volgende wedstrijd.

Een supporter.