Slikkerveer A2 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 2 april 2016: Slikkerveer A2 – N.S.V.V. A2    (2-2)   5-5

Vanmiddag stond de uitwedstrijd tegen rode lantaarndrager Slikkerveer op het programma. Twee weken geleden wisten we de drie punten nog in Numansdorp te houden door middel van een 5-2 overwinning. De voorspellingen voor vandaag waren goed….mooie temperatuur mét een stralend zonnetje. Dát zonnetje liet zich échter niet zien….misschien een voorteken voor het verloop van de wedstrijd? Slikkerveer had vandaag een aantal kleinere zéér behendige spelers opgesteld, waardoor er tóch wél een héél ander team tegenover ons stond dan twee weken geleden. Dat bleek óók wel in de alleréérste minuut, toen Youri Bakkker gelijk op de proef werd gesteld door de Ridderkerkers. Na tien minuten wás het wél raak én keken we dus tegen een 1-0 achterstand aan. Vijf minuten later werd de stand na een fraaie combinatie tussen Kevin Groenenberg, Max van der Velden en Wouter van Dam gelijk, toen laatstgenoemde beheerst de Ridderkerkse doelman passeerde. Na een klein half uurtje had de technisch zéér begaafde linksmidden van de thuisploeg het op z’n heupen. Hij begon aan een fraaie solo en passeerde Youri Bakker uiteindelijk vanuit een wél zéér moeilijke positie in de korte hoek: 2-1. Niet veel later wist Allard Korbijn met een mooi passje door het midden Wouter van Dam weg te sturen, die zijn tweede doelpunt van vanmiddag liet noteren: 2-2. Wouter van Dam was vlak voor rust dichtbij zijn derde treffer, maar zijn goed genomen vrije trap belandde op de paal naast de kansloze doelman van de thuisploeg. Na rust begonnen we sterk met twee kansen voor de vers ingebrachte Ricky van Zwieten. Uit een cornerbal van Wouter van Dam schoot hij rakelings over en na goed doorzetten van Max van der Velden vloog het leer vanaf de schoen van Ricky van Zwieten wederom nét over de lat. De thuisploeg wist uit de eerste aanval ná rust echter wel te scoren, waardoor we voor de derde keer tegen een achterstand aankeken: 3-2. Gelukkig wist Slikkerveer niet verder weg te lopen, omdat Youri Bakker dat verhinderde. Nadat Ricky van Zwieten ook bij zijn derde kansje pech had, belandde een vrije trap van Slikkerveer op de paal naast Youri Bakker. Hierna hield Youri Bakker ons met drie fraaie reddingen in de wedstrijd. De gelijkmaker kwam van de voet van Ricky van Zwieten, die met een fraai afstandschot de 3-3 liet noteren. Hierna moest Youri Bakker wéér handelend optreden, waardoor we niet weer meteen op achterstand kwamen. Na een goede combinatie tussen Wouter van Dam en Allard Korbijn, belandde de bal uiteindelijk bij Edgar Evertse die ons met een droge knal op een 3-4 voorsprong zette. Niet veel later begon Oscar Buisman vanuit de linksbackpositie aan een geweldige solo die uiteindelijk pas in het zestienmetergebied van de thuisploeg pas gestopt werd. De 4-4 gelijkmaker viel uit een terecht toegekende strafschop door de uitstekend fluitende scheidsrechter….dé beste die ik tot nu toe gezien heb. Een vrije trap van Allard Korbijn belandde in het volle strafschopgebied voor de voeten van Wouter van Dam, die niet nadacht, uithaalde…én ons weer op voorsprong zette: 4-5. Helaas viel door verkeerd uitverdedigen de bal voor de voeten van de spits van Slikkerveer, die de Ridderkerkers vlak voor tijd weer langszij bracht: 5-5. In de slotminuten kreeg Wouter van Dam twee mogelijkheden om ons de zege te bezorgen, maar zijn vrije trap spatte uitéén op de lat én nadat Allard Korbijn hem in blessuretijd had weggestuurd rolde zijn inzet rakelings naast de verkeerde kant van de paal, waardoor de wedstrijd ná een zéér spectaculaire tweede helft uiteindelijk in 5-5 eindigde. Volgende week zaterdag komt koploper ZBVH bij ons op bezoek….

Rest nog te vermelden dat we zeer blij zijn dat vaste grensrechter Patrick Geene weer bij ons terug is ná een zware knieoperatie.