Smidshoek MB2 – NSVV MB1

Smitshoek – Nadat de dames van NSVV MB1 door de vele blessures enkele wedstrijden hebben moeten verschuiven, was het vandaag (21/11) weer eens mogelijk een elftal op de been te krijgen. Dat elftal was heel letterlijk, van de 16 dames zijn er nog altijd 3 geblesseerd waaronder Amber die er waarschijnlijk dit hele seizoen niet bij zal zijn. Gelukkig steunt ze de ander meiden goed! Ook Bo was erbij, ondanks haar gebroken pink, nam ze wel de vlag ter hand. Voor de wedstrijd hielden ook de dames een minuut stilte om de slachtoffers van de aanslagen in Parijs te gedenken.

De wedstrijd uit tegen Smitshoek MB2 is er op papier één die gewonnen moest kunnen worden. Maar net als met beleggingen, uit het verlede behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Voor de NSVV dames was het dus gewoon 2x 40 minuten er vol tegen aan. Smitshoek was immers ook op zoek naar de eerste competitie overwinning en dat staken ze ook zeker niet onder stoelen of banken.

De aanvang van de wedstrijd was dan ook flink golvend over het veld heen, dan weer NSVV en dan weer Smitshoek wat probeerde een aanval op te zetten, maar veelal strande die opbouw al op het middenveld.
Toch was Ashley die in de 9e minuut de 0-1 op het scorebord wist te zetten. Het leek een heerlijke middag te gaan worden op het mooie complex van Smitshoek.
Die gedachte was 2 minuten later weg… Doordat de verdediging van NSVV gezamenlijk over de bal heen trapte kon een Smithoek speelster in de 11e minuut namelijk al de gelijkmaker op het fictive scorebord zetten door een harde trap vanaf 5 meter, keepster Nathalie was gewoon kanloos bij deze bal.

Kort na de gelijkmaker gaf Ashley aan gewisseld te willen worden, ze zat niet lekker in haar vel en ondanks het doelpunt ook niet lekker in de wedstrijd. Ze werd vervangen door Tjitske uit de NSVV C3 die op de plek van Ashley in de spits ging lopen. Tjitske wist gelijk wat vuur in het team te brengen en hierdoor kwam met name Joyce beter uit de verf. Om nog meer vuur te brengen kwam in de 19e minuut ook Doortje van de C3 het veld in de plaats van Zoë die nog altijd probeert ritme te krijgen met haar lastige blessure.

Hoewel NSVV wel het betere had van het spel in de eerste helft kwam het niet tot echte nette aanvallen. Hierdoor kon Smitshoek hoop houden op de goede uitslag die ze zo hard nodig hadden.
Met nog een kleine minuut op de klok wist Doortje de score van NSVV te verdubbelen naar 1-2. Dat doelpunt vlak voor rust gaf coaches Ronald en Marco toch wat adem en hoop voor de 2e helft.

Tijdens de rust is er in de kleedkamer dan ook duidelijk gesproken over het spel, er was meer rust nodig in de achterhoede was het advies van de coaches. Na een omzetting in de achterhoede, omdat Danine zich niet fit voelde, gingen de meiden met opgeheven hoofd naar het veld voor de 2e helft!

De 2e helft zou voor keepster Nathalie een koude worden, een hele koude… Met name de verdediging Iris, Silke, Femke en Beau Elize hadden betere afspraken gemaakt waardoor er makkelijker van achteruit opgebouwd werd. Het gevolg was dat de Tjitske, Naomi en Ashley meer druk naar voren konden geven, wat zo nu en dan al tot kansjes leide.

Het meegereisde Numansdorpse publiek moest echter lang wachten tot er een verandering in de score kwam. Gelukkig voor hen was het wel weer NSVV dat door middel van Doortje de 1-3 aantekende in de 23e minuut van de 2e helft. Dit moment bleek ook het kantelpunt in de wedstrijd te worden. Nog geen 2 minuten later was het namelijk Joyce, die de 2e helft ijzersterk was, die de 1-4 op haar naam schreef met haar eerste doelpunt. Nog altijd stond Nathalie te blauwbekken aan de andere kant van het veld, ze had letterlijk nog geen bal aangeraakt in de 2e helft. Het eerste doelpunt van Joyce beviel haar zo goed, dat ze het 3 minuten later nog maar eens deed! Daarmee vergrote zij de voorsprong van NSVV in 5 minuten tijd van 1-2 naar 1-5!

De NSVV ouders langs de lijn waren uitzinnig! Ze deden de wave en zongen de meiden luidkeels toe, de sfeer was ondanks de regen opperbest! De overige 12 minuten van de wedstrijd zouden immers maar een formaliteit worden. De super mentaliteit van de NSVV dames kwam naar voren in het laatste deel van de wedstrijd, want nog geen minuut na Joyce, was het Doortje die voor de derde keer de keepster van Smitshoek naar het net stuurde voor de 1-6.

Ook bij deze stand, bleven de meiden uit Numansdorp gaan voor iedere bal en hoewel Smitshoek het bleef proberen, kwam de Numansdorpse defensie niet meer in de problemen. Met nog 7 minuten te spelen maakte ook Tjitske haar verdiende doelpunt, ze had al C dame het behoorlijk zwaar in de wedstrijd tegen de grotere dames, maar ze weerde zich kranig met dus als beloning de 1-7.
De scheidsrechter vond het dan ook echt op 40 minuten genoeg waarna de Numansdorpse formatie kon gaan feesten!

Het is voor mij als meegereisde verslaggever niet makkelijk om een “Woman of the Match” aan te wijzen, er zijn 2 opties, Doortje met haar 3 Doelpunten of Joyce die fantastisch liep te spelen en 2x scoorde. Over het geheel genomen, kies ik dan toch voor Joyce die liet zien dat je met zelfvertrouwen een stuk verder kan komen en dat je iedereen kan verbazen! Top gedaan, maar dat geldt voor alle meiden!

Woensdag staat de wedstrijd tegen Slikkerveer op het programma, ik ga er vanuit dat de dames uit Numansdorp de zelfde hongerigheid op het veld laten zien en het dan weer een leuke wedstrijd wordt.

Doelpunten: Ashley (1x), Doortje (3x), Joyce (2x) en Tjitske (1x)
Topscore klassement (Alleen MB dames): Ashley & Joyce (2x) Naomi & Kelly (1x)