Strijen A2 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 29 augustus 2015: Strijen A2 – N.S.V.V. A2   (0-4)  1-7

Onder bezielende leiding van Vincent Korbijn (trainer), Nick van der Hoek (leider), dé nieuwe technische staf van A2, vaste vlaggenist Patrick Geene en ondergetekende nog steeds als coach, begonnen we deze bekercompetitie met een 17-tallige (!!) selectie in én tegen Strijen. Vooraf bestempeld als een zéér lastige éérste (uit)wedstrijd, want de vicekampioen bleek vorig seizoen op ons eigen terrein aan de Wilhelminastraat véél te sterk (2-11). Onder een stralende blauwe hemel en een wél zéér zomerse temperatuur werd er afgetrapt aan de Sportlaan in Strijen. De tegenstander was échter géén schim meer van het elftal van vorig seizoen. Binnen vijf minuten werd de trend van deze wedstrijd dan óók gezet. Dion Tolenaars wist met een lange trap Edgar Evertse te bereiken, die op zijn beurt koelbloedig afrondde: 0-1. Hierna was het (te) lang wachten op het bevrijdende tweede doelpunt, want een zestal behoorlijke kansen werd gemist. Edgar Evertse die na een pass van Allard Korbijn rakelings over schoot, diezelfde Edgar Evertse die uit een corner van Arnoud Cazander nét naast kopte, Allard Korbijn die na een goede actie van Ricky van Zwieten het net niet wist te vinden, Leon van Twist die zijn schot ook niet doeltreffend zag, Kevin Groenenberg die zijn inzet na een kluts rakelings naast de paal zag gaan en Allard Korbijn die uit een corner van Arnoud Cazander naast kopte. Gelukkig viel die tweede treffer dan uiteindelijk wel toen Ricky van Zwieten de 0-2 intikte uit een voorzet vanaf rechts van Edgar Evertse. Hierna kwamen we goed op stoom (misschien óók wel letterlijk door de zomerse temperatuur). Allard Korbijn wist met een zeer snel genomen vrije trap Edgar Evertse vrij voor de keeper te zetten, waarna laatstgenoemde fraai de 0-3 op het fictieve scorebord bracht. Hierna besloot de goed leidende scheidsrechter (wát een verademing ten opzichte van vorig seizoen) een welverdiende extra drinkpauze in te lassen. De 0-4 lag op de schoen van Arnoud Cazander, maar hij zag zijn inzet door de Strijense keeper half verwerkt worden, waarna Edgar Evertse er als de (gebraden) kippen was om zijn derde treffer (én dus hattrick) te noteren: 0-4. Arnoud Cazander had de score nog hoger op kunnen voeren na een fraaie steekpass van Allard Korbijn, maar de keeper van Strijen dacht daar anders over. Met een verdiende 0-4 tussenstand werden de kleedkamers opgezocht. Na rust hetzelfde spelbeeld met een zestal (!!) verse krachten aan onze kant. Nadat een doelpunt van Max van der Velden uit een voorzet van Alex van der Bijl nóg werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel, gingen we vrolijk door met het creëren van kansen. Nadat Beau de Reus eerder de kans had om ons vijfde doelpunt te scoren, wist hij even later met een prima voorzet Max van der Velden te bereiken die alsnog de 0-5 binnen schoot. Oscar Buisman kreeg na een geweldige rush van achteruit ook de kans om te scoren, maar helaas voor hem gebeurde dat nét niet. Arnoud Cazander wist even later Bas Kneijber te vinden, die zijn afstandsschot door de Strijense keeper prima gekeerd zag. Een goed genomen hoekschop van Arnoud Cazander werd door Dion Tolenaars prima binnen geknikt, wat dus de 0-6 betekende. Diezelfde Dion Tolenaars wist niet veel later met een vrije bal van achteruit Max van der Velden te bereiken die de 0-7 in de touwen schoot. Hierna wist Beau de Reus Max van der Velden nog vrij voor het doel te vinden, maar laatstgenoemde schoot helaas over. Chaylan Langbroek leek de bal aan een elastiek te hebben toen hij aan een wervelende solo vanaf links begon, maar strandde helaas tot op luttele centimeters van de doellijn. Hierna mocht Strijen de spreekwoordelijke eer redden, want uit een voorzet van links wist hun rechtsbuiten de uitkomende Youri Bakker via de binnenkant van de paal te verschalken: 1-7, wat tevens de eindstand betekende. Al met al heel goed gevoetbald mannen en een prima start van deze bekercompetitie!! Of dit nu in de categorie “een goed begin is het halve werk”, óf “hardlopers zijn doodlopers” valt zal moeten blijken uit de volgende wedstrijd op 12 september uit tegen Binnenmaas.