Team v/d Maand April

Na ruim één jaar afwezigheid maakt de rubriek ‘Team van de maand’ eindelijk haar comeback!

In deze rubriek leren we elke maand een zeven- of elftal een beetje beter kennen door middel van een interview met de trainer(s) en/of spelers en een videocompilatie van een van de wedstrijden.
Deze maand een interview met Jan-Willem Neels over zijn meiden van de ME1

NSVV ME1

Vlnr: Jan-Willem Neels (trainer/coach), Demi Remmers, Myrthe van der Sluis, Elianne Vermaas, Emma Slegtenhorst, Indy Neels, Corno Remmers (trainer),
Gwen Borg, Nora van Dijk, Mirthe Groenewegen, Luitgard Westerweele, Kiki Nederlof

Hoe is jullie team samengesteld?
Een groot deel van dit team speelde vorig jaar al samen in de E7, toen het damesvoetbal dit jaar is ingevoerd is er besloten dit team bij elkaar te houden met enkele aanvullingen. De trainers/coaches zijn Corno Remmers en ik. Als een van ons niet kan, dan kunnen wij altijd een beroep doen op gelegenheidstrainer Sander van Dijk. Naast de speelsters en de begeleiding hebben wij een actieve sponsor, De Ambachtsbakker, die bij elke verjaardag een taart met teamfoto verzorgt.
Jullie zijn het seizoen voortvarend begonnen en daarna wat teruggevallen
Aan het begin van het seizoen speelde wij heel goed in de beker en werd er elke wedstrijd met zeker 6-0 gewonnen, waardoor wij na de herfstvakantie zijn ingedeeld in de hoofdklasse. De hoofdklasse blijkt helaas iets te hoog gegrepen voor de meiden, met mindere resultaten als gevolg. Dat is ook niet zo gek, want voor bijna alle meiden is dit pas hun eerste of tweede seizoen.
Hebben jullie ondanks de mindere resultaten de spirit erin kunnen houden?
Ondanks de mindere resultaten in de hoofdklasse is de trainingsopkomst altijd goed gebleven, dat zegt wel wat over de spirit van de meiden. Ze zijn stuk voor stuk fanatiek en hebben dit seizoen ook grote stappen gemaakt. Als je het voetbal van het begin van het seizoen vergelijkt met nu is dat een wereld van verschil. Wij hebben veel op de basistechniek en positiespel getraind, wat je terugziet in het veld.
Hoe ziet de rest van het seizoen er nog uit voor jullie?
We hebben nog 3 competitiewedstrijden voor de boeg waarin we hopen de goede lijn die is ingezet door te trekken. Daarna hebben we nog 2 toernooitjes. Als afsluiting zullen we nog gezellig iets gaan drinken met alle speelsters en ouders en zit het seizoen er weer op.