We mochten het afgelopen seizoen opnemen in de A-junioren 4de klasse 09 van de KNVB. In de éérste wedstrijd thuis tegen ‘s-Gravendeel (1-1 gelijkspel) werd nog ‘n puntje gepakt, maar de twee wedstrijden die hierop volgden werden ruim verloren (9-2 tegen Goudswaard-Piershil en 2-5 tegen Binnenmaas). Hierdoor hadden we na drie competitiewedstrijden pas één schamel puntje veroverd en bivakkeerden we in de onderste regionen. Gelukkig herstelden we ons met een thuisoverwinning op laagvlieger OSV (6-1). Voor de winterstop volgden nog twee wedstrijden….uitgerekend tegen de uiteindelijke titelkandidaten Strijen en Spijkenisse. Tegen Strijen uit knokten we ons naar een 2-2 gelijkspel én thuis tegen Spijkenisse hielden we het verdienstelijk lang vol, máár moesten we in de slotfase alsnog buigen (2-4 verlies). Tot de winterstop werden 5 punten behaald uit 6 wedstrijden. De éérste wedstrijd na de winterstop ging helaas verloren (3-1 tegen De Jonge Spartaan), waarna de thuiswedstrijd tegen Heinenoord een 5-5 gelijkspel opleverde. Hierna de thuiswedstrijden tegen FIOS (3-0 winst) en Goudswaard-Piershil (2-5 verlies), waarna we in de slotminuut in én tegen ‘s-Gravendeel genaaid werden door de plaatselijke scheidsrechter én een benutte strafschop (2-1 verlies). In de uitwedstrijd tegen OSV werd deze kater gelukkig weer rechtgezet (2-4 winst). Hierna volgde dé zeperd tegen Strijen thuis (2-11). Gelukkig kwam nu onze beste reeks van het seizoen met achtereenvolgens een gelijkspel thuis tegen De Jonge Spartaan (3-3), de knappe uitoverwinning op Binnenmaas (2-3), een gelijkspel in én tegen Heinenoord (2-2) én de uitoverwinning op FIOS (1-4). Mede door deze uitstekende reeks van 8 punten uit 4 wedstrijden haakten we weer aan in de middenmoot. De laatste (uit)wedstrijd werd uiteindelijk nog met 1-4 verloren tegen de uiteindelijke kampioen Spijkenisse.

Door de vervelende blessures van Bas Kneijber (enkel), Alwin Bos (hamstring), Edgar Evertse (enkel), Nick van der Hoek (knie), de zaterdagse werkzaamheden van Thijs den Boer, Ricardo Bom, Romano van der Zwart, de voor een half jaar verkaste Nick van der Sluijs (stage op Bonaire) én de belachelijk langdurige schorsing (7 wedstrijden) van Allard Korbijn was het behoorlijke schipperen om (vooral de laatste weken) überhaupt elf man op te stellen. Vandaar wil ik bij deze dan ook onze gastspelers Kaj van Drunen (B1), Youri Bakker en Arnoud Cazander (beiden B2) én Damien Ouwens en Jelle van der Sijde (beiden B3) héél hartelijk bedanken voor hun bereidheid om ons uit de brand te helpen!!

Eindstand A-junioren 4de klasse 09 (seizoen 2014-2015)

1. Spijkenisse A4   17   46   (94-20)
  2. Strijen A2   18   45   (71-30)
  3. Binnenmaas A2    18   34   (75-47)
  4. Goudswaard-Piershil A1    18   32   (76-44)
  5. ‘s-Gravendeel A3   18   21   (38-52)
  6. N.S.V.V. A2   18   20   (46-62)
  7. De Jonge Spartaan A3   18   18   (33-50)
  8. Heinenoord A1   18   17   (44-60)
  9. F.I.O.S. A1   18   11   (24-77)
10. OSV Oud-Beijerland A2   17     7   (20-79)

Ondanks dat voetbal een teamsport is én dat we met z’n allen 46 doelpunten gescoord hebben, volgt hieronder tóch een lijstje met doelpuntenmakers van afgelopen competitie:

Ricky van Zwieten 13 doelpunten, 1 assist
Edgar Evertse   6 doelpunten, 5 assists
Allard Korbijn   6 doelpunten, 3 assists
Alwin Bos    6 doelpunten, 1 assist
Nick van der Hoek   3 doelpunten, 6 assists
Stan in ‘t Veld   3 doelpunten, 2 assists
Leon van Twist   3 doelpunten, 1 assist
Nick van der Sluijs   3 doelpunten
Jelle van der Sijde (B3)   1 doelpunt, 1 assist
Thijs den Boer   1 doelpunt
‘s-Gravendeel A3   1 (eigen)doelpunt
Alex van der Bijl   3 assists
Jari Andeweg   1 assist
Joep van Arendonk   1 assist
Kaj van Drunen (B1)   1 assist
Vincent Korbijn   1 assist
Romano van der Zwart   1 assist

Tot slot nog ‘n bedankje voor leider Bart Bos en vaste grensrechter Patrick Geene.