Trainingskamp NSVV 2 in Doorwerth – Dag 1

Vrijdag 3 januari 2020

Na een voor vele geslaagde jaarwisseling stond al snel het trainingskamp ter voorbereiding op de 2e seizoenshelft voor de deur.

Om 08:30 uur werd er in de kantine verzameld waarbij iedereen elkaar, traditiegetrouw onder het genot van een kopje koffie en een bolus, een gelukkig nieuwjaar wenste.

Nadat de ‘bus’ op de club was aangekomen, was het tijd om de spullen in te laden en richting Arnhem te gaan. De vorige jaren verliep de reis vlekkeloos in een mooie touringcar, nu was het wel even passen en meten in het kleine 24-persoons busje, maar we zijn allemaal heel aangekomen in het hotel.

Aangezien we pas vanaf 15:00 uur op de kamers konden gingen we ons gelijk verkleden in een aparte ruimte voor de training en liepen we vanaf het hotel in 10 minuten naar het bosrijke sportpark van VV DUNO. Op het prima bespeelbare grasveld werd de eerste training van 2020 afgewerkt, daarbij kon je ook wel zien dat sommige jongens weer moesten wennen aan de bal. Daarnaast werd er ook nog aan het conditionele gedeelte gewerkt, daar valt ook nog wel wat winst te behalen ;-).

Na de training gingen we weer naar het hotel en waren enkele kamers al klaar, daardoor kon iedereen zich even opfrissen alvorens we aan konden schuiven voor het lunchbuffet. Na de lunch stond een partijtje voetgolf op het programma op het mooie sportpark van PAPENDAL, als iets sport/topsport uitstraalt is dit het wel. Nadat de verschillende teams waren gemaakt was uiteindelijk Daan Uilenbroek de grote winnaar met het minste aantal schoten over 9 ‘holes’.

Na een kleine versnapering stond het vervoer weer klaar om ons naar het hotel te brengen en terwijl we door de gangen van het sportcomplex liepen verbaasden we ons nog over de afstand van 8.90 meter die werd gesprongen door een verspringer, dat bleek toch verder dan je zo op tv kan zien.

Bij terugkomst in het hotel waren alle kamers klaar en kon iedereen zijn spullen uitpakken en hadden ze tijd om zich even te ontspannen: de een ging tafeltennissen, de ander nam een duik in het zwembad. Om 18.00 uur stond het diner op het programma wat ook, net als de lunch, prima geregeld was. Na het diner ging iedereen zich voorbereiden op de jaarlijks terugkerende voetbalquiz.

Zonder de vaste ‘quizmaster’ Leslie Snel, (alleen voor de quiz in het 2e elftal blijven is ook een beetje lastig ;-)), was het wel even wennen voor iedereen.

Maar gelukkig was Leslie er toch nog even bij door de filmjes die Leslie had gemaakt met een aantal vragen, deze variatie werd dan ook zeer goed ontvangen door de deelnemers. Het team bestaande uit: Randy, Nick, Berto en Jannie won met een kleine voorsprong de quiz en verzekerde zich van een half jaar zonder materiaaldienst.

Na de quiz was het programma voor de vrijdag afgelopen en werd er nog een kaartje gelegd en vele goede gesprekken gevoerd, de een was daarin meer aanwezig dan de ander ;-).

Zaterdag wordt iedereen om 08:30 uur bij het ontbijt verwacht wat voor sommige ongetwijfeld pijn zal doen, maaaaar: ’s avonds een vent, ’s ochtends een vent.