Trainingskamp NSVV 2 in Hulshorst: Dagverslag 1 & 2

Dag 1, vrijdag 4 januari 2019:

De kruitdampen van het vuurwerk waren nog maar net weg uit Numansdorp of de spelers en begeleiding van NSVV 2 stonden vanochtend om 08.00 uur alweer op de club om op trainingskamp te gaan naar Hulshorst.

Na een busrit van bijna 2 uur kwamen we aan in het prachtige, sfeervolle hotel De Beyaerd. Nadat iedereen was ingecheckt ging iedereen snel naar hun kamer om hun trainingskleren aan te doen, want om 11.00 uur stond de eerste training al gepland op het mooie sportcomplex van VV Hulshorst.

Na een prima training gingen we te voet naar het hotel waar de lunch al op ons stond te wachten.

Na een prima lunch met heerlijke verse broodjes stond er een ‘commandospel’ op het programma. Terwijl iedereen al erg zenuwachtig was over wat dit precies inhield (getuige de vele vragen die de technische staf hierover kreeg) werd iedereen verrast door 2 ‘commando’s’ die in vol ornaat (zie foto) iedereen direct stevig aan de tand voelde. De majoor en de sergeant maakte al snel duidelijk dat ze geen tegenspraak dulden. Onze aanvoerder werd hier gelijk al het slachtoffer van: een praatje eerder die dag met de receptioniste koste hem een aantal keer opdrukken met tussendoor excuses aan de desbetreffende dame :-D.

Hierna werd er gemarcheerd richting de barakken.

Met spellen als de ‘lopende A’, geblinddoekt met 2 touwen 2 vierkanten maken, een ‘weg’ maken voor een jeep en een klimmuur werden van sommige jongens het uiterste gevraagd.

Nadat Youri als een echte klimaap de klimchallenge had gewonnen werd hij uitgeroepen tot echt commando en kreeg als aandenken een prachtige medaille uitgereikt.

Het laatste wat de teams moesten volbrengen was een heus ‘Expeditie Robinson’ parcours waarbij van alles gezocht moest worden om vuur te maken, dit vuur te transporteren richting een grote vuurkuil waar een grote pan met chocomel stond te wachten om opgewarmd te worden.

Iedereen was lekker opgewarmd door het vuur en de warme chocomel en bedankte de 2 ‘commando’s’ om daarna lekker op te frissen en klaar te maken voor het diner.

Om 18.00 uur verzamelde iedereen zich in het restaurant voor het diner wat zeer welkom was na de intensieve commandotraining. Iedereen kon zo weer energie tanken om klaar te zijn voor de jaarlijkse voetbalquiz die weer werd verzorgd door Leslie Snel.

Toen bij iedereen het eten was gezakt werden de teams bekend gemaakt door Leslie. Deze 4 teams stonden onder leiding van diverse teamcaptains. In 4 categorieën werden steeds 10 vragen gesteld, en net zoals het voetbal zich ontwikkelt is dat ook het geval voor de voetbalquiz: Alles werd op een groot scherm getoond en er zaten zelfs ook diverse foto’s en video’s in verwerkt!

Na 40 vragen was het tijd om na te kijken en was het team van captain Randy Delhez de uiteindelijke winnaar!

Na deze quiz werd er nog wat gedronken en bleef het nog lang gezellig voordat iedereen lekker naar bed ging.

Dag 2, zaterdag 5 januari 2019:

Om 08.30 uur werd iedereen verwacht voor het ontbijt. Zoals altijd op een trainingskamp was de technische staf benieuwd of iedereen op tijd zou zijn, dit bleek ook ‘gewoon’ zo te zijn. Hoewel sommige nog wel wat slaap konden gebruiken aan de gezichten te zien, ze waren wel allemaal op tijd!

Na het ontbijt stond de 2e training op het programma bij VV Hulshorst. De technische staf had tegen de spelers gezegd dat we gingen hardlopen naar de vereniging toe (2 km) wat ze uiteraard niet echt zagen zitten ;-), en Loek en de dames van de verzorging zouden dan met het pendelbusje van het hotel wat we mochten lenen, al naar de club gaan.

Na een heerlijke ochtend work-out voor het hotel om de spieren op te warmen voor het hardlopen kwam het verlossende woord voor de jongens dat iedereen met het busje gebracht zou worden.

Rond 10.15 uur was iedereen op het complex waar ook een nieuwjaarsloop werd gehouden, het was dus gezellig druk op het complex!

Na een lekkere intensieve training waarbij de nodige zweetdruppels te zien waren bij de spelers, werden we weer opgehaald door het busje en konden we om 12.30 uur aanschuiven voor een heerlijke lunch.

Na de lunch ging de trainer aan de slag met persoonlijke gesprekken met de spelers, overige spelers zochten even de rust van hun hotelkamer op om nog even bij te slapen ;-).

Om 14.30 uur gingen we weer richting VV Hulshorst voor de 3e en laatste training. Na wat ontspannen oefeningen met de bal en wat dribbeloefeningen in wedstrijdvorm werd er overgegaan naar een positiespel om af te sluiten met een pittig partijspel.

Ondanks dat dit de 3e training in 24 uur was, met een lange vrijdag achter de rug, was ook dit een prima training waarin iedereen voluit ging!

Nu rest ons nog een, als het goed is, heerlijk diner om daarna nog met de selectie de kroegen in Harderwijk op te zoeken om vervolgens om 10.00 uur weer te ontbijten en weer richting Numansdorp te gaan.