Trainingskamp Wijchen 2018: Dag 2

Verslag van dag 2 van het trainingskamp van NSVV 2

Op de 2e dag moest iedereen zich om 08.30 uur aan het ontbijt melden, toch altijd weer een ‘spannend’ moment, dit ondanks dat iedereen natuurlijk op zijn kamer was op vrijdagavond. Toen ook de laatste spelers om precies 08.30 uur de ontbijtzaal binnen kwamen lopen was de begeleiding blij en kon iedereen beginnen aan een heerlijk ontbijtbuffet. De broodjes ei met spek ging er bij iedereen goed in, misschien dat die paar biertjes van de avond ervoor daar wel aan hadden bijgedragen :-D.

Nadat iedereen klaar was met het ontbijt stond er om 10.00 uur een training op het programma. Dankzij het goede weer konden we heerlijk buiten op het gras trainen i.p.v in de zaal wat eerst de bedoeling was. Er werd gestart met een, soms lachwekkende, warming-up met de loopladders die door de één beter werd uitgevoerd dan de ander. De leiding heeft hierdoor wel zijn twijfels bij het motoriek van sommige spelers. Nadat de spelers goed warm waren werd de warming-up afgesloten met het spelletje ‘hoofd, schouder, knieën, teen, pion’ waarbij er in 2-tallen werd gestreden wie op het commando als eerste de pion in handen had. Zelfs grensrechter Randy was te porren voor dit spelletje…..

Hierna werd er gestart met een positiespel en werd er afgesloten met een partijspel, een rustige training om goed voorbereid richting de wedstrijd van vanmiddag 17.00 uur te gaan.

Na de training stond er weer een heerlijke lunch op ons te wachten in het hotel, waarna de spelers tot 16.00 uur de tijd hadden om te ontspannen en zich voor te bereiden op de wedstrijd. De trainers gebruikten deze tijd om korte evaluatiegesprekken te voeren met de spelers. Voor de trainers een prima moment om de spelers individueel te spreken over de prestaties tot dan toe.

Rond 16.00 uur werd het pad afgelopen richting het sportcomplex van AWC wat naast het complex ligt waar we ook getraind hebben. Je moest alleen wel een gedeelte door het bos lopen wat voor sommige best een uitdaging bleek….aangezien zij op slippers liepen ;-).

Na wat hachelijke momenten onderweg richting het sportcomplex konden de spelers zich omkleden in een ruime en prima kleedkamer van de gastheren. De dames en Loek waren de spelers al voorgegaan en hadden ervoor gezorgd dat alles al klaar lag.

De tegenstanders die voor een representatief elftal hadden gezorgd gingen voortvarend van start. Een aantal goede voetballers aan hun zijde maakte op dat moment het verschil en je kon bij onze jongens wel even merken dat ze door al het trainen een beetje vermoeid waren. Nadat iedereen al de nodige (of onnodige) meters hadden afgelegd gingen ook wij beter spelen wat resulteerde in een prima goal van Nigel van der Giessen. Met deze 0-1 voorsprong gingen we dan ook de rust in.

Met een nieuwe keeper op de goal (Nick had eerst nog aangegeven te willen invallen als pinchhitter maar kreeg toch cold feet) gingen de jongens voortvarend van start. In de 2e helft werden een aantal prima aanvallen op de kunstgrasmat gelegd wat uiteindelijk resulteerde in 2 goals van Kaj van Drunen en een eigen doelpunt.

er zijn geen afbeeldingen gevonden