Rondom één: Trots overheerst

Afgelopen zaterdag kwam dan toch de dag die we nog veel langer hadden willen uitstellen. De 20e competitie wedstrijd en de 1e in Kalenderjaar 2016 ging verloren.

Een ongemakkelijk gevoel kan ik u mededelen, we stonden na afloop een beetje onwennig naar elkaar te kijken want het gevoel van 0 punten was ons inmiddels ontgroeid, haha. Het reflectie dingetje van ‘beide beentjes op de grond’ maar ook 1 van gelukzalig terugkijkend op die 19 voorgaande wedstrijden. Trots gevoel natuurlijk maar fanatiek als we zijn tegelijkertijd hopend op een nieuwe prachtige serie.

De blessure boeg is tot op de nok toe gevuld helaas, vorige maand heb ik nog geschreven over het ‘fenomeen’ kruisband en daar is wederom een speler aan ten grondslag gevallen. Peter-Jan Cazander kan zich volgende week ook gaan opmaken voor een operatie. PJ heeft de laatste 3 jaar al zoveel pech gehad met zijn blessures dat dit er ook nog wel bij kan moeten we maar denken. Feit is dat hij er alles aan zou doet om zich terug te knokken en gezien zijn leeftijd dan nog steeds een prachtige carrière kan hebben als het blessure spook eens weg blijft aan de Wilhelminastraat. Ook zit sinds de wedstrijd tegen Papendrecht Leonard Bruynzeel in de lappenmand met een fikse kneuzing aan zijn middenvoetsbeentjes maar die hopen we in de komende weken weer te mogen verwelkomen. Marco van Daalen tobt met rug en lies en afgelopen zaterdag tegen Heerjansdam werd 8 minuten nadat hij was ingevallen de matchwinnaar tegen Binnenmaas; Hatim Oucherif met een knieblessure naar de kant gehaald! Dat je dan denkt; waar houdt dit op, kan iedereen zich wel een voorstelling bij maken.

Nu hebben we nog geen schorsingen en andere dingen maar feit blijft dat je met een selectie van 20 man begint en je er nu nog maar krap 13/14 over hebt. Dan moet er niet veel tegen gaan zitten, want ook het 2e is onderbezet en daar moet Peter de Jongste wekelijks puzzelen en ronselen om een representatief elftal op de been te brengen.

Tussen al dat blessure geweld en de 1e verlies pot zit natuurlijk ook goed nieuws. We staan er nog steeds heel goed voor.  Momenteel staan we als promovendus 4e in een competitie van 14 clubs. En met name het spel en de ‘honger’ om te strijden vergoeden heel veel. Nooit opgeven en strijden voor je wat je waard bent is dan ook het wekelijks devies en dat is iets wart niet tegen dovenmansoren is gezegd.

Zaterdag 15 Oktober staat er een prachtige derby op het programma tegen Piershil. Dit is hooguit 12 minuten rijden vanuit Numansdorp dus we hopen dat we zoveel mogelijk NSVV’ers mogen verwelkomen.

Tot volgende maand,

Casper Bleijenberg