Verplaatsing ledenvergadering

Normaliter hadden jullie al een uitnodiging gehad voor de ledenvergadering. De datum was al gepland en zou op 18 november plaatsvinden. Maar in onze zoektocht naar vernieuwing, had ik het idee om de directeur amateurvoetbal KNVB, Jan Dirk v/d Zee uit te nodigen voor deze vergadering. De laatste tijd had ik toch wat moeite met een aantal kwesties binnen het amateurvoetbal en de uitzending in Zembla over normen en waarden en zwart betalen vond ik nu niet bepaald een voorbeeld van het behartigen van de belangen van de verenigingen. Daarom heb ik hem aangeschreven en hem uitgenodigd voor de ledenvergadering om met ons de dialoog aan te gaan. Tot wel enige verbazing bij mij reageerde hij positief, maar hij kon onmogelijk op 18 november. De eerste gelegenheid was pas in januari of februari. Na overleg met het bestuur hebben wij besloten om de ledenvergadering uit te stellen tot januari/februari 2017. De mogelijkheid om na de pauze te discussiëren met directeur amateurvoetbal wilde we niet voorbij laten gaan. Statutair geeft dat wel enige problemen, omdat de jaarrekening 6 maanden na afloop van het boekjaar (30 juni 2016) goedgekeurd moet worden op een ledenvergadering. Nu til ik hier niet te zwaar aan, omdat we positieve cijfers hebben. Hoe we dit gaan oplossen bespreken we in de volgende bestuursvergadering, maar mij boeit het niet zo. Waar ik zwaarder aan til is dat we op de ledenvergadering als Jan Dirk v/d Zee komt, met minimaal 100 leden moeten zijn. Want eerlijk is eerlijk, daarover heb ik wel gebluft om hem te verleiden te komen. Wij houden jullie op de hoogte of wij in december nog een (kleine) ledenvergadering organiseren of dat we alles verplaatsen naar begin 2017. Ik zeg nu al vast wel te proberen om met een groot aantal leden aanwezig te zijn als directeur amateurvoetbal KNVB Jan Dirk v/d Zee komt.

Arie Kruithof