Wat doen wij als vereniging met de contributie nu het seizoen vroegtijdig is beëindigd?

Door de Coronacrisis staat NSVV, net als veel andere verenigingen, voor een grote uitdaging. Want hoe kun je als club het hoofd boven water houden als een van je grootste inkomstenbronnen, de kantineopbrengsten, wegvallen? Dat de KNVB besloot de competitie te beëindigen is natuurlijk begrijpelijk, want gezondheid en veiligheid staat altijd voorop. Maar drie zonnige maanden geen voetbal, geen lange zaterdagen op ons terras en bij de kleedkamers, dat betekent ook geen inkomsten. Maar hoe ga je hier als vereniging nu mee om? Wat doe je met ‘betaalde’ krachten en met contributies?

Als bestuur hebben we hier tijdens extra bestuursvergaderingen over gesproken. Het is onze taak om ervoor te zorgen dat onze vereniging fier overeind blijft, ook nu er ineens belangrijke inkomsten weg vallen. Dat geldt niet alleen voor de kantineopbrengsten, maar we moeten er ook alles aan doen om te zorgen dat we onze sponsors binnen boord houden. Het bedrijfsleven wordt hard geraakt en sponsoring is dan minder vanzelfsprekend, terwijl het bij NSVV een even grote inkomstenbron is als de kantine. Tenslotte, moeten we zorgen dat we mensen bereid blijven vinden het complex en de velden ook nu te onderhouden terwijl het advies luidt om binnen te blijven.

We houden NSVV alleen overeind als we dat met elkaar doen; als bestuur leiden wij de vereniging, maar met zijn allen zijn wij de vereniging. Omdat het belang van NSVV voor ons altijd voorop staat, hebben we  besloten de richtlijnen van het NOC*NSF te volgen. Daarin staat dat samen sporten, ook samen kosten dragen betekent. Ook wanneer er door onvoorziene omstandigheden, waar de vereniging dus ook niets aan kan doen, minder gesport kan worden dan gehoopt. Dit betekent dat er niet tot terugbetaling van een deel van de contributie wordt overgegaan. De lasten van de financiële schade door Corona dragen we op deze manier met z’n allen. Zo kunnen we jullie ook in de toekomst de garantie geven sport en recreatie aan te blijven bieden.

We trekken daarin met alle Hoeksche Waardse voetbalverenigingen dezelfde lijn en de Gemeente Hoeksche Waard verwacht van ons -in ruil voor hun financiële steun- dat wij als verenigingen ook alles eraan doen om op eigen kracht deze crisis het hoofd te bieden.

Wij hopen op jullie begrip. We informeren jullie later over de teamindeling voor het volgende seizoen en de inname van de kleding.

Wij zijn met z’n allen NSVV.