Wedstrijdverslag 3-12-2016

Hekelingen Jo11-7 – NSVV JO11-3

Het was vroeg opstaan  op deze  koude ochtend na een lekkere nachtvorst want we moesten ons al om 0745 uur  verzamelden  bij voetbalvereniging NSVV.

Enkele spelers waren afwezig dus werd er beroep gedaan op Finn die normaal in de JO11-4 speelt en ons graag wilde komen versterken op deze dag.

We verdeelden ons in verschillende auto’s om af te reizen naar Hekelingen, dus met het pontje naar de overkant van het water.

Daar wilde NSVV wat punten binnen gaan sprokkelen, twee wedstrijden voor de winterstop, wat ook tot de mogelijkheden behoorde want Hekelingen stond immers  net boven ons met twee punten meer.

Daar aangekomen zagen de velden lekker wit, vanwege de vorst, en dus werden de handschoenen ook aangetrokken om een beetje op temperatuur te blijven.

Na een warming up waarbij de spelers op temperatuur waren gekomen en de ouders, opa’s en oma’s een lekkere kop thee of koffie hadden gedronken blies de scheidsrechter af voor de eerste helft van Hekelingen tegen NSVV.

Met de trainingen wordt er goed geoefend op overspelen en de tegenstander niet in hun spel laten komen, en dat zag je tijdens het begin van de wedstrijd terug.

Vanaf het begin van de wedstrijd zat NSVV er vol bovenop en leverde veel strijd in het veroveren van de bal en dat resulteerde in een verdiende 0-1 voorsprong.

Chris werd goed aangespeeld aan de rechterzijde van het veld, die uithaalde waarna  de bal links van de keeper in het net belandde.

De euforie duurde niet erg lang, de concentratie was na het doelpunt even weg waar Hekelingen goed van profiteerde en al snel de gelijkmaker scoorde.

NSVV bleef ervoor strijden, maar Hekelingen kreeg meer de ruimte van ze en  net voor de rust scoorde Hekelingen de 2-1.

De witte laag van de vorst die op het veld lag was verdwenen  toen de ploegen met de tweede helft gingen beginnen.

De trainer had de jongens goed toegesproken in de rust, want ze begonnen goed aan de tweede helft.

De laatste paar wedstrijden van NSVV JO11-3 waren de uitslagen misschien een beetje geflatteerd omdat NSVV de kansen krijgt om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Zo is het ook deze wedstrijd, een goede inzet, de drive om te winnen, maar moet men oppassen dat men de tegenstander daardoor geen ruimte gaat geven.

Het dubbeltje kan beide kanten opvallen, wordt het gelijk of komt Hekelingen op een 3-1 voorsprong?

De laatste 10 minuten gaat NSVV vol voor de gelijkmaker en jaagt de tegenstander op, de strijd wordt steeds feller maar wel op een eerlijke manier.

Hekelingen krijgt echt te maken met een elftal wat het ‘haags kwartiertje’ laat zien en NSVV wordt massaal aangemoedigd door de meegereisde supporters.

Jammer genoeg valt even voor het eindsignaal de 3-1 in het net voor Hekelingen, NSVV  blijft strijden maar kan het tij niet meer keren.

De scheidsrechter blaast voor het eindsignaal, NSVV heeft goed gevoetbald en gestreden maar met 3-1 verloren.

De penaltyreeks van alle spelers van NSVV worden benut, erg knap.

De spelers gaan moegestreden van het veld af, richting de kleedkamer en reizen puntloos weer richting Numansdorp.