Wedstrijdverslag NSVV D5 – BVCB D7 van 16 mei 2015

Wedstrijd: NSVV D5 – BVCB D7 Datum: 16-05-2015
Eindstand: 3 – 3 Ruststand: 2 – 2
Doelpunt: Collin (3x)

Op deze regenachtige zaterdagmorgen aan het einde van het voetbalseizoen is de D5 klaar voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. De tegenstanden, BVCB D7 is er ook, maar de wedstrijd kan niet beginnen, want er is geen scheidsrechter. Na overleg in de scheidsrechterskamer komt René met een fluit om zijn nek naar buiten, deelt de scheidsrechtersvlaggen uit aan 2 vrijwilligers, benoemt de vader van Niels tot assistent trainer i.v.m. de (tijdelijke) afwezigheid van Ronald en dan kan de wedstrijd toch beginnen.

NSVV begint aanvallend. Vorige week heeft NSVV tegen dezelfde tegenstander gespeeld en was de eindstand 2 – 2 na een dubieuze penalty voor BVCB D7 aan het einde van de wedstrijd, dus iedereen was erop gebrand om in deze wedstrijd de winst te pakken. NSVV D5 begint aanvallend en speelt veel op de helft van de tegenstander. De eerste uitbraak van NSVV D5 wordt gestopt door de keeper, maar een tweede aanval is onmogelijk om te stoppen en Collin scoort de 1 – 0. Het spel gaat over en weer, maar na 15 minuten spelen is daar ineens een tegentreffer en is de stand 1 – 1. NSVV D5 moet flink buffelen en kan niet voorkomen dat BVCB D7 een 1 – 2 voorsprong neemt. Gelukkig scoort NSVV D5 vlak voor rust de gelijkmaker.

De tweede helft begin precies hetzelfde als de eerste. Veel voetbalspel op de helft van BVCB D7, daarna gaat het spel heen en weer. Er worden veel hoekschoppen genomen door beide teams, maar nog steeds valt er geen doelpunt. Helaas neemt BVCB D7 weer een voorsprong als de wedstrijd haar einde al nadert en is het 2 – 3 geworden. Dan spelen de middenvelders de bal over rechts naar Rutger, die op zijn beurt Collin kan bereiken. De keeper komt ver uit zijn doel. Collin weet de keeper te passeren, heeft een open doel voor zich en schiet……. in de verste hoek van de goal. De eindstand wordt hiermee 3 -3. NSVV D5 is op de 9de plaats geëindigd in de competitie.
Trainers bedankt voor alle inzet om de kinderen de kneepjes van het voetbalvak bij te brengen en alle kinderen bedankt voor jullie inzet om ons flink wat mooie wedstrijden te laten zien dit jaar.