Wedstrijdverslag NSVV D5 – DRL D6 van 28 februari 2015

Wedstrijd:       NSVV D5 – DRL D6                           Datum:       28-02-2015

Eindstand:      1 – 4                                                    Ruststand: 1 – 0

Doelpunt:        Cas

Enigszins te laat krijgt NSVV D5 de kans om af te trappen tegen de koploper in de pool: DRL D6. Met de herinnering aan de uitwedstrijd nog in het achterhoofd begint NSVV gedreven aan het duel. De wedstrijd start letterlijk en figuurlijk met de wind in de rug. Wanneer de spits van DRL de defensie van NSVV weet te passeren kan de goed uitkomende keeper voorkomen dat DRL op voorsprong komt. Kansen gaan over en weer. Een schot op het doel van DRL komt in handen van de keeper. Een volgende kans van DRL wordt eveneens niet benut en gaat over. Dan weet na goed voorbereidend werk voor het doel van de tegenstander Cas de bal over de doellijn te krijgen. DRL antwoordt met een keurig opgezette aanval en wederom weet de keeper te voorkomen dat de gelijkmaker wordt gescoord. Een 1-0 ruststand lijkt een goed uitgangspunt voor de tweede helft.

Nu van helft is gewisseld heeft NSVV de wind tegen en dat blijkt de spelers wel degelijk parten te spelen. Desondanks kan NSVV vanuit een corner de voorsprong nog mogelijk vergroten, maar dat weet de keeper helaas te voorkomen. Een hoekschop aan de andere kant veroorzaakt een hoop gerommel voor het doel van NSVV en leidt uiteindelijk tot de gelijkmaker, een domper voor NSVV. DRL, veelvuldig spelend op de rand van buitenspel en veelal er ver overheen, weet vervolgens met een keurig opgezette aanval de stand op 1-2 te brengen, hetgeen de mokerslag betekent voor NSVV.

Een vrije trap net buiten de zestien meter, wordt door DRL in één keer op doel geschoten en helaas passeert de bal de doellijn, waardoor er inmiddels 1-3 op het scorebord wordt genoteerd. Wederom uit een hoekschop weet DRL de stand op 1-4 te brengen. Even leek het er nog op dat een DRL-speler zwaargewond het veld zou moeten verlaten, maar de keurig leidende scheidsrechter schatte het opgevoerde toneelstuk op juiste waarde en de betreffende speler kon als wonderbaarlijk genezen het spel zonder problemen hervatten. Scoren deden beide partijen echter niet meer.