Wie de jeugd heeft, heeft de toekomt

NSVV is blij dat het de vrijwilligers van de toernooi commissie ook dit jaar weer is gelukt om verschillende toernooien te organiseren.  Zaterdag 7 mei was het de beurt aan de allerkleinste 5/6 jarige helden van onze mini pupillen (MP).  Dit was aan het eind van twee weken vakantie voor de kinderen, waardoor de meeste kinderen al twee weken over niets anders konden praten dan het toernooi waar ze een beker konden gaan winnen.

Toen de commissie een paar maanden geleden begon met de organisatie hadden we 5 MP teams, dus moesten er maar 5 poules gemaakt worden. Inmiddels zijn we doorgegroeid naar 6 MP teams, maar omdat er nog een redelijk aantal zwemles volgen op zaterdag heeft de organisatie het bij 5 poules gehouden. Door de goede PR machine van de commissie is het gelukt om alle 5 de poules te vullen. Er waren zelfs teams uit het 100 km vanaf Numansdorp gelegen Arnemuiden op ons Pannenkoekentoernooi afgekomen. Hierdoor waren er liefst meer dan 20  teams tijdens het toernooi actief op ons sportcomplex.

MP toernooi voetbal

Het werd een zonnige onvergetelijke dag voor de kinderen en tussen de wedstrijden door kon er uit een waterbak snoep gehapt worden.

MP toernooi snoep

Voor de lunch waren er honderden pannenkoeken klaargemaakt.

MP toernooi pannenkoek

Aan het einde van het toernooi was de prijsuitreiking. De organisatie riep iedereen uit tot winnaar van het toernooi en er was door iedere individuele speler een beker gewonnen. Voor de meeste kinderen was dit de eerste beker uit hun glansrijke carrière.  Vol trots, met beker en een volle maag gingen de spelers weer huiswaarts.

Wil je meer lezen over de verrichtingen van onze jeugd kijk dan op onze Facebook pagina https://www.facebook.com/vvnsvvjeugd/