Zaterdag belooft topdrukte: alle belangrijke informatie die je moet weten

Aankomende zaterdag is het topdrukte op ons sportcomplex: er staan maar liefst 170 wedstrijden op het programma. Het pannenkoekentoernooi met 41 deelnemende teams doet dan de aftrap, net als het toernooi voor de JO8/9/10,15-1 en 15-2 en tegelijk kan de JO 17-3 kampioen worden en natuurlijk niet te vergeten: de mannen van zowel het 1e als het 2e spelen de eerste wedstrijd van de nacompetitie waarin zij kans maken te promoveren!

Na de promotie van vorig jaar had niemand durven dromen dat het 1e elftal nu wéér kans maakt om te promoveren naar de eerste klasse. Zaterdag moet de eerste wedstrijd gewonnen worden tegen Altena, één van de periodekampioenen van de 2e klasse F. Als NSVV verliest is het afgelopen, maar als er gewonnen wordt, volgt er een thuiswedstrijd op zaterdag 8 juni. Deze tegenstander is de winnaar van de wedstrijd VVGZ tegen Arnemuiden. Winnen we ook deze wedstrijd, dan volgt er een beslissingswedstrijd op neutraal terrein op zaterdag 15 juni voor promotie naar de 1e klasse. Onze tegenstander zal dan zijn: Geinoord Nieuwegein (nr. dertien in 1e C), Pelikaan (periodekampioen 2e F), Papendrecht (periodekampioen 2e F) of Oostkapelle (periodekampioen 2e E).

Na 5 gewonnen wedstrijden op een rij moeten we deze goede prestatie voortzetten en nog 3 wedstrijden winnen. Als dat lukt, promoveren we naar de 1e klasse. Met dit gegeven in het vooruitzicht is de verwachting dat de wedstrijd van aankomende zaterdag dan ook sfeervol zal verlopen.

Met de eveneens knappe prestatie van het 2e elftal, hebben ook zij de nacompetitie in het vooruitzicht. Aankomende zaterdag speelt NSVV 2 de eerste wedstrijd uit tegen HVC’10 2 om 11:30 uur. Ze zullen net als het 1e elftal drie wedstrijden moeten winnen om te promoveren.

Trouwens, nog even over komende zaterdag: we verwachten dan topdrukte door het volle programma. We willen iedereen dan ook vragen zoveel mogelijk op de fiets te komen. Met het geringe aantal parkeerplaatsen rond de vereniging zal het al snel vol staan. Zeker omdat het zaterdag ook nautische dag is en de ervaring leert, dat men dan graag gebruik maakt van onze parkeerplaatsen. Alvast bedankt voor het begrip (en op de fiets kan je langer in de kantine blijven hangen ?).

Zaterdag wordt het hopelijk een sportieve, succesvolle en vooral leuke dag waarin hopelijk zoveel mogelijk teams van NSVV winnen!! Wie had vorig jaar verwacht dat we, zaterdag 1 juni, nacompetitie zouden spelen in de tweede klasse. Een prestatie om trots op te zijn. NSVV wenst het 1e en 2e elftal, net als de JO17-3 veel succes.