ZBVH A1 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 12 maart 2016: ZBVH A1 – N.S.V.V. A2     (1-1)   3-2

Voor de verandering werden we nu eens al een keer vóór de wedstrijd genaaid in plaats van tijdens de wedstrijd….hoewel dat later helaas ook nóg wel gebeurde. De reden hiervoor was dat Spartaan’20 zich ineens uit de competitie had teruggetrokken. Voor mij onbegrijpelijk, omdat ik afgelopen woensdagavond nog een uitslag langs had zien komen van de inhaalwedstrijd GOZ A1-Spartaan’20 A4 (7-1). Nóg onbegrijpelijker (én tevens onsportief) vind ik het om het in deze (eind)fase van de competitie te doen. Maar ja, we hebben het maar te accepteren…. Hierdoor raakten we wél onze énige overwinning (3-6 winst in Rotterdam) én een gelijkspel (1-1 in Numansdorp) kwijt….vier (!!) dikverdiende punten zomaar ineens weg. Zodoende zakten we ineens van een achtste plaats in de competitie mét nog twee ploegen onder ons, náár een gedeelde laatste plaats. Vandaag traden we aan tegen koploper ZBVH op sportpark Hercules in Zuid-Beijerland. Op een slecht tweede veld was de eerste kans van de wedstrijd voor de thuisploeg. Gelukkig voor ons werd het schot door een eigen speler van ZBVH geblokt, waardoor de bal uiteindelijk naast ons doel belandde. Niet veel later was het Youri Bakker die met een goede redding de koploper van een 1-0 voorsprong afhield. Ná deze openingsfase kwamen wij steeds beter in ons spel, waardoor de thuisploeg steeds verder terug moest. Een razendsnelle counter met Wouter van Dam die Ricky van Zwieten wist te vinden werd helaas niet beloond met een doelpunt. Uit onze volgende aanval belandde de bal bij Wouter van Dam, die op rechts aan een fraaie dribbelactie begon. Uiteindelijk dribbelde hij zichzelf de “zestien” van ZBVH in, waarna hij knap uithaalde en ons op een 0-1 voorsprong schoot. ZBVH deed er weer een schepje bovenop, want na het verlies van vorige week (3-0 uit tegen LMO A1) konden ze zich vandaag geen puntverlies veroorloven in de strijd om het kampioenschap. Een knappe redding van Youri Bakker stond eerst nóg de gelijkmaker in de weg, máár uit een volgende aanval draaide de spits van ZBVH zich knap vrij op de rand van ons zestienmetergebied en liet de 1-1 aantekenen. We bleven de koploper échter goed weerstand bieden. Wouter van Dam zette de bal goed voor op Ricky van Zwieten, wiens kopbal helaas geen doel trof. Max van der Velden torende ná een hoekschop van Wouter van Dam hoog boven de handen van de Zuid-Beijerlandse doelman uit, maar zag zijn kopbal helaas nét over de lat verdwijnen. De thuisploeg raakte vlak voor de rust nog de lat boven Youri Bakker, waardoor we met een verdienstelijke 1-1 de kleedkamer opzochten. De koploper kwam in de tweede helft gedreven uit de kleedkamer op jacht naar een snelle voorsprong, máár wij hebben altijd nog Youri Bakker die daar anders over denkt, want met een bijzonder fraaie redding wist hij dat te verhinderen. Toch wist zélfs hij niet te voorkomen dat ZBVH op 2-1 kwam. Hierna eiste Youri Bakker met een tweetal geweldige reddingen een glansrol op, waardoor hij ons in de wedstrijd hield. ZBVH bleef aandringen, maar bleef ook kansen verprutsen….totdat de (vooral in de tweede helft slecht fluitende) scheidsrechter besloot de koploper maar een handje te helpen. Via een klutsbal belandde de bal bij de duidelijk (!!) in buitenspel staande rechtsbuiten van de thuisploeg, waarna zijn voorzet door een aanvaller van ZBVH binnengetikt werd: 3-1. Onze protesten hadden geen zin, waardoor de wedstrijd gelopen leek. Máár we lieten ons “koppie” er niet bij hangen en bleven goed meevoetballen. Wouter van Dam kwam ineens 1-op-1 tegen de doelman van ZBVH te staan, maar wist de bal helaas niet langs hem heen te krijgen. Niet veel later wist Wouter van Dam de bal bij Edgar Evertse te krijgen die met een droog schot in de verre hoek de doelman van de thuisploeg kansloos liet: 3-2. In de slotfase probeerden we nog om een dikverdiend punt mee naar huis te nemen, máár verder dan een gestrandde poging van Wouter van Dam kwamen we helaas niet. En zó zijn we wederom genaaid door een scheidsrechter: uit tegen De Zwervers (buitenspeldoelpunt), uit tegen Barendrecht (géén penalty in de slotfase) én natuurlijk in de thuiswedstrijd tegen LMO (hierover maak ik liever geen woorden meer vuil). Hét zou tóch máár een keertje méézitten dit seizoen…. Volgende week thuis tegen Slikkerveer….