Zo kan het niet langer…

Lang heb ik het standpunt gehad om nooit meer een stukje te schrijven om vrijwilligers voor de kantine te werven. Ik denk, dat niemand zich door zo’n stukje direct aangesproken voelt en daardoor ook niet het gevoel heeft om zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen.

Maar eergisteren bereikte de kantinebezetting haar dieptepunt. Voor mij een reden om toch nog eens in woord de noodklok te luiden.
Na de reorganisatie van ons sportcomplex en de invoering van het damesvoetbal is het beduidend drukker geworden in de kantine. Regelmatig blijven er op zaterdagmiddag uitspelende teams bij ons in de kantine hangen, omdat het zo gezellig is. Het is niet alleen leuk, dat je na (het kijken van) het voetballen in een gezellige omgeving nog over de wedstrijd kan napraten, het heeft ook een enorm financieel voordeel voor de vereniging. Of liever gezegd de leden. Het mooie complex en de mooie uniforme voetbaluitrusting wordt mede mogelijk gemaakt door de kantine. Immers we zouden de kantine ook kunnen verpachten. We hoeven ons dan niet meer druk te maken over de kantinebezetting, maar …… de contributie voor de spelende leden zal dan wel met zo’n naar schatting € 75 per jaar omhoog moeten.

Tot eergisteren was de kantinebezetting nog redelijk rond te krijgen, maar na afgelopen zaterdag is voor mij de maat vol. Zaterdag heeft Jaap van der Hoek van ’s morgen 7.30 tot 19.30 in de kantine gestaan, heeft Christine Den Tuinder een extra dienst gedraaid (buiten haar normale dienst van één keer in de 4 weken), moest Brenda Heemskerk haar dagschema om gooien om in plaats van een ochtenddienst een middagdienst te draaien. En als klap op de vuurpijl moesten Jacob ’t Hooft en Ria van der Griend na een wandeltraining van 30 km voor de 4 daagse, na de wedstrijd EBOH – NSVV onmiddellijk naar huis gebracht worden om nog een paar uur kantine dienst te draaien. Alleen door de bereidwilligheid van bovenstaande mensen, kreeg ik de bezetting rond. Een onhoudbare situatie!!
Daarom nog eens een keer een noodoproep: neem je verantwoordelijkheid en meld je aan om één keer in de 5 weken een ochtend of middagdienst te draaien achter de bar of in de keuken. Het is de plek om je vereniging te leren kennen en je houdt de vereniging gezond.
Wij zijn met z’n allen NSVV!

Meld je aan bij een vrijwilliger achter de bar of bel naar Ad Kruithof (06 22232860).