De competitie gaat weer beginnen!

Drukte op de verenigingen, mensen langs de lijn, gezelligheid in de kantine; het is gelukkig bijna allemaal weer zoals het hoort en hoe iedereen het gewend is.

Na een lange voorbereiding met oefen- en bekerwedstrijden waarbij er steeds weer meer mogelijk was, kunnen we morgen weer op een normale manier langs de lijn genieten van de eerste competitiewedstrijd sinds een jaar.

Tijdens de voorbereiding was het te merken dat veel spelers lang geen wedstrijden hadden gespeeld. Het duurde even voor iedereen weer gewend was aan het spelen van 90 minuten, maar iedereen is er nu klaar voor.

Met de eerste serieuzere wedstrijden dit seizoen, de bekerwedstrijden, werden er wisselende resultaten behaald: 4-1 winst tegen FC IJsselmonde, 2-2 gelijkspel tegen RVC’33 en een 1-2 verlies tegen CWO. In deze wedstrijden kregen alle spelers speeltijd om ervoor te zorgen dat iedereen zo fit als mogelijk aan de competitie kan beginnen, dat bleef natuurlijk het echte doel. Ondanks de wisselende resultaten plaatste onze hoofdmacht zich wel weer voor het eerst sinds jaren voor de volgende ronde van de beker. Daarin hopen we uiteraard een mooie tegenstander tegen te komen.

Na de laatste wedstrijd tegen CWO gingen de gedachten direct naar die volgende zaterdag, de dag dat de competitie eindelijk weer gaat beginnen: zaterdag 25 september.

Morgen zullen wij onze ‘buren’ uit Oude-Tonge, DBGC, ontvangen op ons sportpark, direct een mooie wedstrijd op het programma met genoeg historische sentimenten.

Uiteraard hopen wij allemaal dat we gewoon weer een normale competitie kunnen uitspelen waarbij de selectie zin heeft om het publiek te vermaken en ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk wedstrijden gaan winnen.

Al met al is iedereen blij dat we weer mogen beginnen met publiek langs de lijn, waarbij de selectie weer hoopt op de onvoorwaardelijke steun van onze trouwe supporters.

We zien jullie graag morgen langs de lijn voor onze eerste competitiewedstrijd!

Staf en selectie NSVV 1