DE LAATSTE WEDSTRIJD VAN….

Vandaag speelde NSVV de laatste wedstrijd van deze competitie tegen NSBVV. Hoewel er niet veel meer op het spel stond voor NSVV, wilde ze het seizoen toch goed afsluiten en hun ongeslagen status voor thuiswedstrijden handhaven en ook proberen om wederom de 0 te houden. NBSVV zou daarentegen bij winst rechtstreekse degradatie nog kunnen ontlopen.
Een aantal vaste basisspelers ontbraken bij NSVV door schorsing en/of blessure, maar daar kon NBSVV niet van profiteren en in het afgelopen seizoen is gebleken dat NSVV dit jaar een goede en brede selectie had.

In de eerste helft gebeurde niet veel, NSVV speelde in een te laag tempo, waarschijnlijk door het warme weer en NBSVV kon ook geen vuist maken.  Er waren voor de beide elftallen wat kansjes maar daar bleef het ook bij.
Na rust bleef Lesley van der Stoep, helaas geblesseerd achter in de kleedkamer. Voor hem in de plaats kwam Christian van der Velden. In de 59e minuut viel ook Mitchel Louwerens geblesseerd uit en hiervoor kwam Jeroen Voshart in het veld.
De tweede helft was min of meer een kopie van de eerste helft, alhoewel NSVV meer en meer op zoek ging naar de 1-0. Deze viel dan ook in de 66e minuut, na een goede voorzet van Kelvin van der Giesen kon Peter-Jan Cazander de bal simpel achter de keeper van NBSVV plaatsen.
Twee minuten later was het gelijk weer raak, maar nu net andersom. Na een goede één-twee tussen Peter-Jan Cazander en Kelvin van der Giesen kon de laatste de 2-0 aanteken.
In de 81e minuut maakte Kelvin van der Giesen er nog 3-0 van en was de wedstrijd gespeeld. Het was Kelvin van de Giesen zijn 19e doelpunt van deze competitie en is topscorer geworden in deze klasse.

In de 85e minuut kreeg aanvoerder Marco Mann, die zijn laatste competitiewedstrijd speelde in het NSVV-shirt, zijn publiekswissel en verliet hij het veld onder luid applaus na indrukkende 18 seizoenen in NSVV 1. Op 16 juni a.s. krijgt hij nog zijn afscheidswedstrijd met (oud)spelers waarmee Marco Mann in de afgelopen jaren heeft gespeeld in NSVV 1.

Het is duidelijk dat NSVV een goed seizoen achter de rug heeft met 26 wedstrijden, waarvan er 22 werden gewonnen, 1 verloren en 3 gelijkspel en een puntentotaal van 69, met 76 doelpunten voor en slechts 12 tegen. Wat op zichzelf een goede prestatie is en zeker een uitdaging wordt, niet alleen voor de trainers maar ook voor alle eerste elftalspelers in de tweede klasse.

Opstelling:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens, Lesley van der Stoep (45e Christian van der Velden), Marco Mann (85e publiekswissel), Roderick Bekker, Boyd van Andel, Mitchel Keikes, Dikkie Bontes, Peter-Jan Cazander, Kelvin van der Giesen, Mitchel Louwerens (59e Jeroen Voshart).

Ruststand: 0 – 0
Eindstand: 3 – 0