Geoffrey Acheampong maakt de overstap naar NSVV

In navolging van Sander Backx, Dion van Kralingen en Quinton Burk zal ook Geoffrey Acheampong volgend seizoen de overstap maken naar NSVV. Met de komst van Geoffrey hebben we een zeer ervaren voetballer welke we toevoegen aan de selectie. Om alvast meer over Geoffrey te weten te komen, hebben we hem enkele vragen gesteld.

1. Stel jezelf eens kort voor, wie is Geoffrey?
    Mijn naam is Geoffrey Acheampong en ik ben 25 jaar. Mijn positie in het veld is centrale verdediger. Momenteel volg ik de opleiding Commerciële Economie op de Haagse Hogeschool en heb ik een sportmerk waarin ik onder andere scheenbeschermers verkoop. Tot op heden spelen er spelers van de wereldtop met mijn product en ben ik erg blij met de harde groei van mijn bedrijf.
  2. Hoe ben je in aanraking gekomen met NSVV?
    Via een oude teamgenoot/trainer ben ik in contact gekomen met trainer Michael Nijssen.
  3. Wat is je motivatie om bij NSVV te komen voetballen?
    Het plezier weer terugvinden in het voetbal en het zou mooi zijn om zo hoog mogelijk te eindigen met NSVV.
  4. Ken je al spelers van de selectie? Wat is je indruk van het team?
    Sinds kort heb ik voor het eerst met het team meegetraind. Ik ben zeer verrast over de positieve sfeer in de groep. De spelers zijn tof en de stemming is goed.
  5. Wat voor type voetballer ben je/wat kunnen supporters van jou verwachten?
    Ik ben een voetballer die graag de duels aangaat zowel in de lucht als 1-op-1. Ik heb een strakke inspeelpass in de benen waardoor ik spelers tussen de linies vrij kan spelen en kan ik een crossbal geven om zo het spel makkelijk te verplaatsen. Daarnaast coach ik veel in het veld zodat we scherp blijven en de 3 punten kunnen binnenhalen.
  6. NSVV is nu volop in de race voor eventuele promotie via kampioenschap of nacompetitie. Waar hoop jij op en wat verwacht je komend seizoen?
    Kampioen natuurlijk! Met dit team ben ik er heilig van overtuigd dat we ook volgend seizoen goede resultaten kunnen boeken.
  7. Wat is jouw eigen voetbal hoogtepunt?
    Twee hoogtepunten eigenlijk. Allereerst heb ik twee jaar geleden bij FC Den Bosch O23 gespeeld en zat ik vaak bij het selectie van het eerste. Helaas is het niet tot een debuut uitgekomen. Zelfde geldt voor in mijn periode bij RKC Waalwijk. In 2016 heb ik meegedaan aan the Nike Academy en heb ik wedstrijden gespeeld op de st George Park (Thuisbasis Engels nationale team) tegen top teams. (In the Nike Academy zitten de beste 24 van alle spelers in de wereld die zich hebben opgegeven om deel te nemen).
  8. Tot slot, wil je zelf nog iets kwijt aan de supporters?
    Ik kan niet wachten om met jullie kennis te maken en ben gebrand om samen met jullie goede resultaten boeken in het aankomend seizoen.