Gijs van de Zande komt naar NSVV!

Waar moeten we Gijs van kennen?
Ik heb de laatste vijf jaar bij de buren gespeeld en heb met SSS meerdere fanatieke leuke potjes mogen voetballen tegen NSVV. Dat was altijd met veel publiek en volle inzet, want ik ben erg fanatiek en kan niet tegen verliezen.

Nog spijt van bepaalde fanatieke daden nu het je medespelers worden?
Dat ik dit seizoen in de bekerwedstrijd tegen NSVV een schietkans kreeg en mijn schot er niet in ging. Helaas bleef het dit keer nul tegen nul. Als tegenstander ga ik voor de winst en heb ik er telkens alles aan gedaan om te winnen. Daar heb ik geen spijt van en volgend jaar hoop ik gezamenlijk met de spelers van NSVV de strijd aan te gaan.

Hoe ziet je voetbal carrière eruit?
Ik kom van de Zuidzijde en ben in de jeugd van ZBVH begonnen. Daarna heb ik in de jeugd van SHO gespeeld en vanaf mijn zestiende ben ik weer teruggegaan naar ZBVH. Daar heb ik in het eerste gespeeld tot mijn overstap naar SSS.

Heb je Ton Havelaar dan nog als trainer gehad bij ZBVH?
Ik heb Ton eerst leren kennen als medespeler in het eerste van ZBVH. Later is hij inderdaad teruggekomen als trainer van ZBVH en heb ik fijn met hem samengewerkt.

Hoe oud ben je als je gespeeld hebt met de trainer die dit jaar vijftig wordt?
Ik ben zevenentwintig jaar oud, dus fysiek op mijn top. Het was inderdaad wel in de nadagen van de lange voetbalcarrière van Ton. Het leeftijdsverschil moet dan drieëntwintig jaar zijn. Vanaf mijn zestiende speelde ik in het eerste van ZBVH, dus moet Ton tegen de veertig jaar oud geweest zijn.

Hoe heb je de verassende stap naar NSVV gemaakt?
In een weekend waarin ik met SSS vrij was ben ik naar een wedstrijd ZBVH tegen Goudswaardse Boys gaan kijken. Daar kwam ik toevallig Ton tegen langs de lijn en we kwamen in gesprek. Ik vertelde dat ik dit seizoen een beetje het heilige vuur bij mezelf miste en zo is het balletje gaan rollen.

Wat denk je aan te treffen bij NSVV?
Een stabiele tweede klasser met een brede selectie. Positief vind ik dat NSVV een goede jeugdopleiding heeft en er altijd spelers uit de eigen jeugd doorstromen naar het eerste.

Ken je al spelers van NSVV?
Alle spelers ben ik op het veld als tegenstander al tegengekomen en sommigen ken ik beter. Bijvoorbeeld spelers waarmee ik op school heb gezeten zoals Yoeron van der Ree en de gebroeders Bekker.

Welke positie gaat je voorkeur naar uit?
Ik ben een aanvaller die inzetbaar is op alle posities in de voorhoede en ook achter de spitsen.

Wat hoop je NSVV volgend seizoen te brengen?
Veel strijdlust, assists en doelpunten. Ik heb er zin in en hoop op en naast het veld leuke dingen te gaan beleven met het team.

We wensen Gijs veel succes volgend seizoen bij NSVV!