Laatste wedstrijd NSVV van 2018

22 december jl. speelde NSVV hun laatste wedstrijd van het kalanderjaar 2018, tegen hoofdklasser Capelle, voor volgende rond in de districtsbeker. NSVV kan terugkijken op een sportief en goed 2018, met een kampioenschap en het meedraaien in de bovenste regionen van de 2e klasse.

In deze laatste wedstrijd deed NSVV het goed en ging de wedstrijd de eerste 20 minuten gelijk op met een goede kans voor NSVV. Maar de keeper van Capelle verwerkte het schot van Koen Witsiers tot corner die helaas niks opleverde. De aanval hierop viel het doelpunt aan de ander kant, randje buitenspel, uit het niets, want tot dit doelpunt had Capelle eigenlijk geen kans gehad.

Hierna ging het spel min of meer op en neer, met een wel iets sterker tegenstander. In de 38e minuut, kreeg NSVV randje 16 meter een vrije trap, na een handsbal, en die werd feilloos genomen door Jeroen Voshart; 1-1 en op dat moment een terechte stand.

Enkele minuten daarna ging Sjoerd Hofstede alleen op de keeper af, maar helaas kon hij deze kans niet omzetten in een doelpunt. Net voor de rust kreeg Capelle nog een cornerbal te nemen en tot een ieders verbazing ging deze via, via in het doel en zodoende kwamen zij op een zeer gelukkige manier op 1-2.

Na de rust kon de tegenstander wederom het klasse verschil niet tot uitdrukking brengen en bleef NSVV in het spoor, maar echt uitgespeelde kansen aan beide kanten bleven uit. Tot in de 84e minuut, waarin Capelle de 1-3 maakte en de wedstrijd was gespeeld.

Al met al een goede laatste wedstrijd in 2018 van NSVV en hopelijk kan dit door gezet worden in 2019. Ook was het toch een speciale middag voor drie spelers van NSVV die namelijk hun debuut maakten in het eerste elftal; Leonard Kramp, Daan Uilenbroek en Tim Smits.

Wens eenieder hele fijne kerstdagen, fijne jaarwisseling en heel gezond alsmede sportief 2019, met heel veel plezier. Tot na de winterstop.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol, Jeroen Voshart, Sjoerd Hofstede (62e min. Daan Uilenbroek), Roderick Bekker (76e min. Tim Smits), Koen Witsiers, Christian van der Velden (62e min. Leonard Kramp), Peter-Jan Cazander, Yoeron van der Ree

Scoreverloop:
20e min.          0-1       Thomas de Zeeuw