Nieuw begin voor NSVV

Na een geweldig seizoen 2017-2018, ging NSVV afgelopen zaterdag van start voor de competitie 2018-2019 in de 2e klasse E Zuid 1. Voor NSVV toch wel een onbekende competitie, daar er voor het laatst 9 jaar geleden in deze klasse werd gespeeld. Dus een nieuw begin en ook met een ‘nieuwe’ opstelling, nadat Marco Mann is gestopt en Lesley van der Stoep is verhuisd naar de lichtstad.

NSVV begon zeer voortvarend aan de wedstrijd tegen Nieuwdorp. Dit resulteerde in een aantal kansen, maar het duurde toch tot aan de 29e minuut. De scoren werd toen geopend door Lorenzo Pengel die een dieptepass goed afronden en de 0 – 1 liet aantekenen. Daarna duurde het maar een paar minuten (33e minuut) en Kelvin van der Giesen maakte zijn eerste doelpunt in deze competitie; 0 – 2.

NSVV bleef in deze fase de bovenliggende partij, alhoewel Nieuwdorp wel wat kansjes kreeg maar deze niet konden omzetten in een doelpunt.

Na de rust ging NSVV op dezelfde voet verder en in de 55e minuut kreeg NSVV een vrije trap net buiten het strafschopgebied en deze werd met een goede hakbal afgerond door Mitchel Louwerens; 0 – 3.
Hierna liet NSVV, geheel onnodig, de teugels wat vieren en lieten Nieuwdorp meer en meer in de wedstrijd komen en in de 61e minuut resulteerde dit in een doelpunt voor de tegenstanders; 1 – 3.

Hierna werd het zeer slordig van NSVV kant en kreeg Nieuwdorp opnieuw wat kansen. Nieuwdorp ging daar alleen niet goed mee om, zodat NSVV toch verdiend de eerste 3 punten mee naar Numansdorp kon nemen en zich kan gaan opmaken voor de volgende wedstrijd thuis tegen Yerseke.

Klik hier voor de fotoreportage

Klik hier voor de samenvatting

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Yoeron van der Ree, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede (72e min Peter Jan Cazander), Jeroen Voshart, Richard Bras, Lorenzo Pengel (65e min Koen Witsiers), Kelvin van der Giesen (83e min Jordy Wemelsfelder), Mitchel Louwerens

Doelpuntenmakers:
29e min           0 – 1    Lorenzo Pengel