NSVV door naar de volgende ronde: zaterdag tegen VVGZ

Wat een rare week hebben we achter de rug. Een week waarvan we allen hadden gewild dat deze anders zou zijn verlopen. Het begon afgelopen zaterdag; NSVV 1 in de nacompetitie voor promotie, dus een mooie wedstrijd op het programma. Het beloofde een drukke en gezellige dag te worden. Om deze mooie wedstrijd in te luiden werd er een sfeeractie door onze fans georganiseerd. Iets wat in het verleden ook door spelers en supporters werd gewaardeerd.

Tien minuten voor half drie, de spelers komen het veld op en het vuurwerk wordt ontstoken. Tien minuten lang ziet het blank van de rook door al het vuurwerk. De spelers bereidden zich voor op de wedstrijd en zijn zo goed als klaar om te beginnen. Tot er iemand plots vuurwerk richting het veld gooit. Het vuurwerk belandt op het veld, de keeper van Altena loopt nietsvermoedend voorbij en plots luidt een flinke knal. De keeper gaat neer… en al snel blijkt het mis. Geschrokken spelers en trainers spoedden zich richting de keeper kijkende hoe hij eraan toe is. Iedereen wordt teruggefloten naar de kleedkamers en het was afwachten tot verder besluit van de scheidsrechter. Door de flinke knal op het veld bleek de keeper van Altena verward en niet in staat te beginnen aan de wedstrijd. De scheidsrechter besluit de wedstrijd uiteindelijk te staken wegens wanordelijkheden.

Als bestuur komen we bij elkaar om de situatie te bespreken. We realiseren ons dat we steken hebben laten vallen en de situatie verkeerd hebben ingeschat. Een situatie waarvan we van te voren niet hadden beseft dat deze zou kunnen gebeuren. De dag erna, op zondag, wordt een rapport aan de KNVB opgesteld waarin duidelijk moet worden wat er zich voor de wedstrijd heeft voorgedaan. De tuchtcommissie zou vervolgens oordelen hoe verder en welke consequenties eventueel zouden volgen. Een paar dagen was het even goed spannend en nog niets was zeker. Zou het eerste elftal nog wel kunnen beginnen aan de nacompetitie? Het verlossende woord kwam afgelopen dinsdag aan het einde van de middag: er zou alsnog gespeeld gaan worden! Dus woensdag om 19.30 uur zou de wedstrijd beslist worden… dachten we…

Er werd die woensdagavond namelijk helemaal niets beslist, want de tegenstander zag deze datum en tijd niet zitten. De dag erna, woensdagmorgen, werd onze voorzitter door de KNVB gebeld met de vraag of we bezwaar zouden hebben de wedstrijd aankomende zaterdag te spelen in plaats van woensdag. Hier werd mee ingestemd, waarmee we dachten dat de rust eindelijk weer zou wederkeren. We bleken het echter mis te hebben. De tegenstander zag redenen om helemaal niet meer af te reizen naar Numansdorp.

Weer een dag verder. De donderdagochtend wordt besloten om in de avond als bestuur bij elkaar te komen om deze moeilijke kwestie te bespreken. Gekeken wordt hoe nu verder en hoe de KNVB erin staat. Dat antwoord krijgen we al snel. De KNVB heeft besloten de tegenstander uit de competitie te halen, omdat zij niet in Numansdorp wilden spelen. NSVV is daarbij door naar de volgende ronde en speelt zaterdag thuis tegen VVGZ. Hiermee komt een rare week tot zijn einde.

Dan nu het vizier op zaterdag 8 juni (14.30 uur). Opnieuw heten we iedereen graag van hartelijke welkom om deze wedstrijd bij te wonen. Het is overbodig om te zeggen, maar bij deze wedstrijd is welk vuurwerk dan ook ten strengste verboden. Er zal beveiliging aanwezig zijn die een zero-tolerancebeleid voert: wie wel vuurwerk meeneemt, wordt per direct van het terrein verwijderd.

Laten we dit allen achter ons laten en er zaterdag een mooie dag van maken. NSVV wenst het eerste elftal enorm veel succes toe.