NSVV flink onderuit tegen sv Charlois

Na de eerste thuisoverwinning, tegen Vitesse Delft, zijn zowel spelers als supporters met hoge verwachtingen afgereisd naar de Oldegaarde in Rotterdam. Voor SV Charlois, dat vorige seizoen als kampioen gepromoveerd is naar de 2e klasse, was het de eerste competitiewedstrijd, omdat het duel tegen Delta Sport door de KNVB uit het programma was gehaald. Delta Sport heeft overigens afgelopen zaterdag weer niet gespeeld, nog steeds hangende het onderzoek na de ongeregeldheden in een bekerwedstrijd.

NSVV kon deze middag niet beschikken over Romano Niamut en Jessy Fortes (beiden geblesseerd), Sjoerd Hofstede (geschorst) en Kelvin van der Giesen (net terug van vakantie).

Na het eerste fluitsignaal nam NSVV direct het voortouw en zette Charlois onder druk. Gedurende de eerste 10 minuten waren we de bovenliggende partij, maar al vrij snel kantelde de wedstrijd en was het vooral Charlois dat het spel dicteerde. NSVV voetbalde slordig en verloor te vaak de slag op het middelveld. De verdediging gaf echter weinig kansen weg. Dat was en bleef het beeld van de eerste helft. Met enig optimisme, want het was immers nog steeds 0-0 en zagen we de tweede helft tegemoet……in de hoop dat NSVV het na rust beter zou gaan oppakken.

Helaas was dat niet het geval. Slordig balverlies op het middenveld werd in minuut 50 feilloos afgestraft door Charlois. NSVV bracht, na deze tegentreffer, een extra aanvaller in voor Koen Witziers die geblesseerd naar de kant moest. Sediq Walizada luisterde zijn invalbeurt bijna direct op met een doelpunt. Zijn schot ging echter rakelings over.

In plaats van 1-1 werd het in de 64e minuut 2-0 en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Een misverstand in de verdediging betekende 10 minuten later de genadeklap. De vierde tegentreffer vlak voor tijd was vervolgens voor de statistieken.

Al met al een stevige nederlaag, waar niets op viel af te dingen. De eerste uitwedstrijd in het nieuwe seizoen is er daarom geen om lang stil bij te blijven staan. Volgende week komt DCV op bezoek. Een mooie gelegenheid om deze zeperd weg te poetsen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Yoeron van der Ree, Kjetil Mol, Koen Witsiers (57e min. Sediq Walizada), Roderick Bekker, Richard Bras (74e min. Boyd van Andel), Peter-Jan Cazander, Gijs van de Zande, Lorenzo Pengel (83e min. Levi Vugts)

Doelpunten:
50e min.          1 – 0                Dario Lara Olaya