NSVV gaat tegen SSV’65 verder waar het gebleven was

Als je voor de winterstop overtuigend de koppositie pakt, dender je het liefst gelijk door. Vraag was of alle neuzen nog dezelfde kant op stonden bij NSVV na de winsterstop. NSVV had een goed buitenlands trainingskamp gehad, maar er stonden wel een stuk of vier geblesseerde/geschorste spelers naast de supporters. Tegenstander SSV’65 staat stijf onderaan, maar zag in de winsterstop wel geblesseerde spelers terugkomen. Met een overtuigende nul tegen zes overwinning is NSVV na de winterstop de competitie hervat. Eerste helft werden de kansen nog niet benut door NSVV en werd er maar eenmaal gescoord. Na een uur spelen was het verzet gebroken en konden de supporters naast het lekkere winterzonnetje genieten van het ontspannen doelpuntenfestijn.

In de eerste helft waren er meerdere goede kansen voor NSVV, maar de keeper van SSV’65 hield telkens zijn ploeg op de been. Daarnaast was er wel krachtsverschil tussen koploper NSVV en rode lantaarndrager SSV’65 op het veld te zien, maar verliep het spel van NSVV nog niet als een geoliede machine. De grootste kansen voor NSVV waren een open kop kans van Jeroen Voshart, na een mooie combinatie, een afstandsschot die net naast ging van Sjoerd Hofstede en scrimmage waarin Simon van Rheeden de bal net niet binnen kon werken. Uiteindelijk was er een cornerbal die NSVV op voorsprong bracht. In eerste instantie werd deze afgeslagen. Aanvoerder Mitchel Louwerens bracht de bal opnieuw in. Michael Ouwens is naast stoere verdediger ook de man die de verdedigende stellingen bij cornerballen verlaat. Dit keer bracht het NSVV de verdiende voorsprong met een boog kopbal net over de SSV’65 keeper. SSV’65 plaatste net voor rust hun eerste poging op het doel die onschadelijk werd gemaakt door keeper Jarmo Hartgers.

In de tweede helft was NSVV heer en meester op het veld. In aanloop naar de vijf doelpunten in de tweede helft, werd de druk op het doel van SSV’65 steeds groter. Het was, de tijdens het trainingskamp tot beste speler gekozen, Sjoerd Hofstede die de bal hard inbracht. Jasper Huisman bedacht zich geen moment en nam de bal direct uit de lucht op zijn fluwelen pantoffel. Hard plofte de bal achter de SSV’65 keeper in het net. Jasper bedacht zich geen moment toen er even later paniek was in de verdediging van SSV’65 en de bal door een verdediger in zijn richting werd doorgekopt. Bijna op de achterlijn nam Jasper de bal weer direct op de pantoffel en dit keer hoorde de keeper de bal alleen voorbij suizen voordat deze als een meteoriet in het doel sloeg. Jeroen Voshart miste daarna en dot van een kans door één meter voor de doellijn de bal nog over het doel te krijgen. Dit herstelde de belangrijke pion in het spel van NSVV direct. Eerst bracht hij topscoorder Simon van Rheeden in stelling, waardoor Simon met een geplaatste kopbal ook zijn bijdrage kon leveren aan de eindstand. Daarna was er een voorzet van Jack van Eijmeren die Jeroen bij de tweede paal hoogstpersoonlijk binnen werkte. SSV’65 spits Promise Sieka mocht eenmaal alleen op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan, maar Jarmo won dit duel overtuigend. Laatste doelpunt was van man of the match Jasper Huisman. Jasper scoorde zijn derde treffer net voor tijd. Dit keer geen harde knal, maar een geplaatst schot in de hoek.

Na de wedstrijd bleek de naaste concurrenten van NSVV ook hun potjes gewonnen te hebben. Alleen DBGC had hun eigen thuiswedstrijd afgelast en kwam hierdoor op drie punten achterstand van koplopers NSVV en Zuidland. Volgende week speelt NSVV thuis tegen de Meeuwen. De laatste tegenstander voordat we op de helft van de competitie uitkomen. De Meeuwen is de onderste ploeg uit het linker rijtje, dus van een ander niveau als SSV’65. Zuidland speelt thuis tegen DGBC, dus Zuidland of DBGC of beiden gaan zeker punten morsen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Fabian Korbijn (46e Boyd van Andel), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (83e Leonard Kramp), Jasper Huisman,
Simon van Rheeden (78e Wessel Schouwink), Mitchel Louwerens (78e Wessel van Haren)

Ruststand: 0-1
Eindstand: 0-6