NSVV geeft alleen de eerste helft gas tegen DRL

Vorig seizoen was NSVV het na een goede eerste seizoenshelft helemaal kwijt na de winsterstop. Dit seizoen heeft NSVV een geweldige eerste seizoenshelft gedraaid. De vraag was vanmiddag of NSVV de positieve flow van voor de winterstop weer te pakken kon krijgen. De eerste helft wervelde NSVV over het veld en naast de drie doelpunten waren er nog twee 100% kansen. DRL had uit cornerballen ook twee grote kansen gekregen de eerste helft. Waar NSVV voor de winterstop vooral in de tweede helft het verschil maakte, daar stopte het nu met voetballen de tweede helft. DRL was ook niet in staat om kansen te creëren.  Pas toen een kwartier voor tijd DRL een tegendoelpunt maakte, kwam er weer leven in het team van NSVV en werden er nog drie kansen gecreëerd.

De eerste helft was nog maar net begonnen toen er een overtreding op Peter Jan Cazander werd gemaakt. Vanaf rechts draaide Mitchel Louwerens de vrije trap gevaarlijk voor het doel. De verdediging van DRL kon net een doelpunt voorkomen, maar de bal kwam voor de voeten van Kelvin van der Giesen. Kelvin van der Giesen was beheerst, oog in oog met DRL keeper Elisson da Cruz, en scoorde. Een paar minuten later speelde Peter Jan Cazander de bal diep op Mitchel Louwerens. Mitchel Louwerens versnelde het zestienmetergebied in en schoof de bal mooi diagonaal langs de keeper in de rechter onder hoek. Het laatste doelpunt was na dubbele poging van Kelvin van der Giesen om een doelpunt te maken. DRL-doelman Elisson da Cruz was tweemaal de winnaar, maar moest een cornerbal prijsgeven. Deze corner werd voorbij de tweede paal weer ingebracht door Marco Mann en uiteindelijk was Jeroen Voshart het meest attent van iedereen.

DRL was voornamelijk gevaarlijk uit cornerballen. NSVV-keeper Melvin Kruijthof tikte met een goede reflex een kopbal tegen de lat. De rebound hield Melvin Kruijthof ook tegen en uiteindelijk de derde poging schoot DRL over zijn doel. Een andere corner kreeg Melvin Kruijthof hulp van Richard Bras, die  goed opgesteld stond op de doellijn.

De tweede helft was het koud en NSVV leek tevreden met de drie doelpunten voorsprong. Er viel weinig te beleven tot een kwartier voor tijd de DRL-aanvoerder Lorenzo Borsboom een succesvolle uiterste poging ondernam. Lorenzo Borsboom veroverde ver op eigen helft zelf de bal. Hij stormde naar voren en gaf een diepe bal op Lucien Klaasse rechts voorin. In plaats van uit stilstand te kijken hoe de aanval zou aflopen, stormde Lorenzo Borsboom verder naar voren en was zelf degene die bij de tweede paal de voorzet erin schoot. NSVV was weer wakker en creëerde nog een paar kansen. De beste kans was een voorzet van Mitchel Louwerens. Dikkie Bontes krulde de bal richting de kruising, maar DRL-keeper Elisson da Cruz kon de inzet naast tikken.

De gehele top vier heeft hun eerste wedstrijd na de winterstop gewonnen. NSVV mag dus niet verslappen en moet gewoon de wedstrijden blijven winnen om iets mooi te kunnen bereiken dit seizoen. Volgende week staat de streekderby tegen ’s Gravendeel op het programma. Dit is de enige ploeg die dit seizoen punten heeft kunnen afsnoepen van NSVV. Het werd een doelpuntloos gelijkspel. Sinds deze seizoensopening is NSVV onmiskenbaar gegroeid en heeft iets recht te zetten op eigen veld volgende week.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede (82e Mitchel Keikes), Richard Bras (75e Dikkie Bontes), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander

Ruststand: 0-3
Eindstand: 1-3