NSVV haalt puntje uit tegen DCV

NSVV lijkt nog niet van de angst af om lekker vrijuit te spelen en de punten door goed voetbal vanzelf binnen te laten rollen. De eerste helft was in evenwicht met voor beide ploegen één grote kans. In de tweede helft werd de druk van DCV groter en was de voorsprong niet onverwacht. NSVV toonde veerkracht en maakte de gelijkmaker. Met nog een kwartier te spelen leek NSVV voor de winst te kunnen gaan spelen, maar toen kwam de ploeg met tien man te staan door een rode kaart. Hierdoor kon het Numansdops kwartiertje de prullenbak in en werd het overleven.

De eerste helft was een gelijk opgaande strijd. Sediq Walizada was op de linkshalf positie gezet en vanaf deze linkerkant kwam de meeste dreiging richting het DCV-doel. De grootste NSVV-kans was een solo van Sediq Walizada die een steekballetje gaf aan Lorenzo Pengel. Een verdediger van DCV kon de inzet van Lorenzo nog net van richting veranderen, zodat de bal net naast ging. DCV had ook één grote kans. Johan van Wageningen trok de bal laag voor en Carlo de Reuver nam de bal direct op de pantoffel. Zijn harde inzet was te dicht binnen de reikwijdte van NSVV-keeper Melvin Kruijthof.

De tweede helft nam DCV het initiatief en vooral Carlo de Reuver dook steeds gevaarlijker voor het doel van NSVV op. Het was uiteindelijk een afstandsschot van Carlo de Reuver die goed in de hoek zat, waardoor zelfs NSVV-keeper Melvin Kruijthof geen redding kon brengen. Positief was dat NSVV zich niet gewonnen gaf en weer aan voetballen toekwam. Het was uiteindelijk een vrije trap van Peter Jan Cazander die in eerste instantie gered werd door DCV-keeper Dennis Ensing. In de rebound kon Sediq Walizada de bal doortikken naar Lorenzo Pengel, die de bal erin kon rommelen. NSVV tankte vertrouwen en kon gaan aanzetten voor de winst. Er werd door scheidsrechter Mats Blaak een te enthousiaste inzet rond de middellijn bestraft met direct rood. De rollen draaide weer om en NSVV was blij met het eindsignaal.

Na de wedstrijd bleek het ene puntje voor NSVV voldoende te zijn om twee plekken te stijgen op de ranglijst. De schroom om de positie op de ranglijst is hiermee overboord en de Numansdopse selectie kan weer gewoon lekker gaan voetballen. De volgende wedstrijd is thuis tegen Spirit. De uitwedstrijd ging met twee nul verloren. Kortom vrij en lekker voetballen en de stijgende lijn kan verder vormgegeven worden.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol (55e Nigel van der Giesen), Sjoerd Hofstede (67e Jeroen Voshart), Romano Niamut, Peter Jan Cazander (88e Lars van der Heiden), Sediq Walizada, Gijs van de Zande (82e rode kaart), Lorenzo Pengel

Ruststand: 0-0
Eindstand: 1-1