NSVV heeft aan een kwartier goed voetbal genoeg tegen Axel

Na een matige eerste helft, swingde NSVV alleen het eerste kwartier van de tweede helft. NSVV scoorde in dit kwartier drie doelpunten en Axel die vecht om nacompetitie te ontlopen ging daarna opportunistisch voetballen. Echt gevaarlijk werd het niet meer voor het doel van NSVV en met de drie punten op zak keerde NSVV terug naar Numansdorp.

In de eerste helft ontbrak bij NSVV de spirit om er een lekkere pot voetbal van te maken. Axel had meer balbezit, maar creëerde geen noemenswaardige kansen. NSVV spits Lorenzo Pengel was wel tweemaal gevaarlijk voor het doel van Axel. Eerst snelde hij in de diepte weg van zijn directe tegenstander en zag zijn schot op de rechterpaal uiteenspatte. Tweede keer was het een voorzet vanaf links van Roderick Bekker die mooi door Yoeron van de Ree werd klaargelegd voor Lorenzo. Zijn schot ging volgens de scheidsrechter via de onderkant van de lat, voor de doellijn weer het veld in.

De tweede helft kwam NSVV geïnspireerd de kleedkamer uit. Direct was er een schitterende combinatie via veel schijven. In het strafschopgebied was het eindstation van de vloeiende acties Peter Jan Cazander, die de bal beheerst in de rechterhoek schoof. Na een slimme cornerbal van Boyd van Andel knalde Peter Jan bijna zijn tweede van de middag binnen. Axel keeper Bart Monsieur stopte zijn schot en razendsnel werd de Axel spits Roy van Ham de diepte in gestuurd. In een één tegen één duel met NSVV laatste man Nigel van der Giesen kon hij nog wel op doel schieten, maar NSVV-keeper Melvin Kruijthof kon zijn schot keren. Dit was ook direct de grootste kans van Axel van de middag. Volgende corner van Boyd van Andel was wel raak. Yoeron van der Ree kopte de bal perfect in de kruising. Er stond nog een Axel verdediger bij de paal, maar dit mocht niet meer baten. Het derde NSVV-doelpunt van de middag was een lange rush van Lorenzo Pengel. Hij kwam los van zijn tegenstander en schoof de bal perfect langs de uitkomende Axel keeper Bart Monsieur. Net voor tijd kwam Lorenzo nog eenmaal oog in oog met de Axel keeper te staan. Dit keer probeerde hij de bal onder de keeper door de schuiven, maar zijn schuiver redde het net niet.

Na afloop bleek NSVV opgeschoven te zijn naar de tweede plaats op de ranglijst en de nummer één, Terneuzense Boys, is niet meer te achterhalen. Als NSVV de laatste twee competitiewedstrijden weet te winnen, geeft dit recht op het toetje van de nacompetitie. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Tholense Boys op het programma. Tholense Boys zit in de spannende strijd om nacompetitie tegen degradatie te ontlopen en zal dus tot de tanden bewapend naar Numansdorp trekken.

Klik hier voor de fotoreportage van FC Axel

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Jessy Fortes (73e Michael Ouwens), Nigel van der Giesen, Kjetil Mol (42e Boyd van Andel), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Roderick Bekker, Lorenzo Pengel, Kelvin van der Giesen (73e Lars van der Heiden)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 0-3