NSVV heeft geen moeite met DBGC en schrijft weer drie punten bij

In de uitwedstrijd kwam NSVV snel op voorsprong en heeft DBGC nimmer zicht gegeven op een punt. De einduitslag van drie tegen vier doet vermoeden dat het spannend was, maar de vele meegereisde Numansdorpse supporters stonden ontspannen en trots te glimmen in het heerlijke zonnetje.  Het ware drie toevaltreffers die DBGC maakte en NSVV liet naast de vier doelpunten nog drie dotten van kansen onbenut.

In de eerste helft dook NSVV met elf man op DBGC en lieten direct zien waar ze voor gekomen waren. Na een paar minuten was het dan al direct raak. Gijs van de Zande haalde de achterlijn en gaf een voorzet op maat op de bij de tweede paal vrijstaande Yoeron van der Ree. Yoeron maakte het maatwerk goed af door beheerst binnen te koppen. NSVV bleef combineren en druk zetten bij balverlies. Jasper Huisman gaf een voorzet op Koen Witsiers, die de bal lopend kopte. Koen zijn kopbal suisde net langs de verkeerde kant van de paal. DBGC was nog niet in de buurt van het NSVV doel geweest, toen een scherp indraaiende vrije trap van Tim Mackloet door iedereen net gemist werd. De uitstekende NSVV sluitpost Jarmo Hartgers rekende waarschijnlijk erop dat de bal op zijn doel zou worden gekopt en tot zijn schrik plofte de bal net binnen de palen. NSVV ging gewoon vrolijk verder waar het gebleven was. Sjoerd Hofstede jaagde goed door, zoals de opdracht was en veroverde zo de bal binnen het zestienmetergebied. Hij mocht vrij prijsschieten, maar het vizier stond net iets te hoog afgesteld. Ontspannen gingen de Numansdorpse supporters tijdens de rust op zoek naar een kopje koffie in de schaduw. Al was de stand gelijk, je hoefde geen ras optimist te zijn om te kunnen concluderen dat het wel goed zou komen met NSVV in de tweede helft.

In de tweede helft was het weer na een paar minuten raak voor NSVV. Yoeron van der Ree kopte de bal terug op de geheel vrijstaande NSVV spits Gijs van de Zande. Gijs haalde strak uit en zag zijn inzet onhoudbaar in de hoek binnen gaan. NSVV bleef lekker voetballen en Jasper Huisman gaf weer eens een heerlijke voorzet van de zijkant. Via een fantastische omhaal werd de voorzet door Gijs van de Zande afgemaakt. Met twee doelpunten verschil zat NSVV op rozen. Jeroen Voshart wilde de bal weg rammen uit zijn zestienmetergebied en had hierbij een DBGC-speler over het hoofd gezien die de bal net nog een tikkie wilde geven. Jeroen raakte naast de bal hierdoor ook deze tegenstander en de scheidsrechter wees naar de stip. Onhoudbaar schoot Jeroen Sep de strafschop binnen. Geen paniek bij NSVV. De binnen de lijnen gebrachte Mitchel Louwerens gooide er één van zijn befaamde passeeracties uit en zijn voorzet werd bij de tweede paal binnen gegleden door Jasper Huisman. Het verschil was weer twee doelpunten. Gijs van de Zande had nog een vrije schietkans om er een hattrick van te maken, maar zijn harde werken werd dit keer niet beloond. Net voor tijd werd een cornerbal van DBGC in de drukte bij de eerste paal binnen getikt. Verschil was weer één doelpunt, maar DBGC kwam niet meer in de buurt van het NSVV doel de resterende minuten.

Na de wedstrijd bleek Oostkapelle/Domburg ook zijn wedstrijd gewonnen te hebben, dus het verschil blijft twee punten met de koploper. Nacompetitie kan voor NSVV in ieder geval veiliggesteld worden als één van de drie resterende wedstrijden gewonnen wordt. Advies van de supporters is dit direct de eerstkomende wedstrijd te doen en zo de druk op Oostkapelle/Domburg te houden voor het kampioenschap. Aanstaande zaterdag wacht een leuke thuiswedstrijd tegen MZC’11. Dit is de nummer drie met zes punten minder dan NSVV.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren (82e Lars van der Heiden), Rik Bakker, Michael Ouwens, Kjetil Mol
(46e Fabian Korbijn), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Yoeron van der Ree, Jasper Huisman,
Gijs van de Zande (84e Peter Jan Cazander), Koen Witsiers (64e Mitchel Louwerens)

Ruststand: 1-1
Eindstand: 3-4

Scoreverloop:
5e min.                 0 – 1       Yoeron van der Ree
24e min.               1 – 1       Tim Mackloet
51e min.               1 – 2       Gijs van de Zande
56e min.               1 – 3       Gijs van de Zande