NSVV HEER EN MEESTER IN OOSTKAPELLE

Zaterdag jl., stond voor NSVV de uitwedstrijd tegen Oostkapelle op het programma.De thuiswedstrijd was een spannende wedstrijd, waarin NSVV heel veel moeite had met de snelle aanvallers van hun tegenstander en na een snelle 1-4 achterstand werd de eindstand 3-4.

Gezien de resultaten van NSVV in hun uitwedstrijden, alsmede de stand in deze competitie voor beide verenigingen kon men een spannende wedstrijd verwachten, maar niks was minder waar.
Vanaf het begin van de eerste helft tot en met in 70e/75e minuut was en bleef NSVV heer en meester over de wedstrijd.
In de 6e minuut kon Kelvin van der Giesen, die na een langdurige blessure weer in de basis kon beginnen, de 0-1 aantekenen. Hierna bleef NSVV de aanval zoeken en had Oostkapelle weinig of niks in te brengen.

Na een goed actie en voorzet van Mitchel Louwerens in de 15e minuut kon Lorenzo Pengel goed afronden en werd het 0-2.
Ongeveer een minuutje later gaf Peter-Jan Cazander een geweldig pass vanaf eigen helft op Lorenzo Pengel die wederom het net kon vinden en de stand op 0-3 bracht. Met een afstandsschot in de 34e minuut kwam Oostkapelle terug op 1-3 en doemde het scenario van de thuiswedstrijd op. Dit werd echter gauw tenietgedaan, daar de keeper van Oostkapelle in de 38e minuut de bal pakte buiten het strafschopgebied en de scheidsrechter niets anders kon doen dan de rode kaart geven en Oostkapelle moest met 10 man verder.

De tweede helft was nog geen minuut oud wanneer Mitchel Louwerens in de 16 onderuitgehaald werd. Yoeron van der Ree benutte deze strafschop en zette het scorebord op 1-4.
Hierna bleef NSVV opzoek naar doelpunten en in de 47e minuut maakte Mitchel Louwerens ook zijn doelpunt (1-5) en uiteindelijk scoorde Peter-Jan Cazander met een schitterend afstandsschot de 1-6.
NSVV nam wat gas terug en was de concentratie ook wat weg. Met twee afstandsschoten bracht Oostkapelle de stand in de 77e minuut alsmede in de 84e minuut terug naar 3-6.

Gezien het feit dat de medekoplopers van NSVV ook hun punten verzamelde blijft het bovenin erg spannend en is het voor NSVV van belang, als men nog een periode willen halen, de resterende 4 wedstrijden te winnen en kunnen hiermee beginnen in de komende thuiswedstrijd tegen Serooskerke.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Kjetil Mol, Jessy Fortes, Nigel van der Giesen, Yoeron van der Ree, Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers, Peter-Jan Cazander, Mitchel Louwerens (72e min Boyd van Andel), Kelvin van der Giesen (64e min Levi Vugts), Lorenzo Pengel

Doelpuntenmakers:
6e min.            0-1       Kelvin van der Giesen
15e min.          0-2       Lorenzo Pengel
16e min.          0-3       Lorenzo Pengel
34e min.          1-3       Rick Maljaars
46e min.          1-4       Yoeron van der Ree (penalty)
49e min.          1-5       Mitchel Louwerens
57e min.          1-6       Peter Jan Cazander