NSVV komt in rechterrijtje na verlies van Alexandria ‘66

NSVV heeft nog steeds niet de optimale formatie te pakken en zoekt verder met afwisselend succes naar de juiste balans in het team. Vandaag werd Sjoerd Hofstede van zijn vertrouwde rechterzijde, op de “tien” positie achter de spitsen gepositioneerd. Jeroen Voshart verruilde juist de as voor de rechterzijde. De eerste helft kon NSVV de bewegelijke spelers van Alexandria ’66 aardig bijbenen en kreeg NSVV een grote kans. De tweede helft werd Alexandria ’66 dreigender. Na het uitvallen van een goede wedstrijd spelende NSVV-verdediger Jessy Fortes, liep Alexandria tweemaal dwars door het hart van de NSVV-defensie heen.

In de eerste helft golfde het spel op en neer en de eerste kans was voor Jeroen Voshart na een een-tweetje met Gijs van de Zande dwars door het hart van de Alexandria ‘66 verdediging. Na een kleine twintig minuten kwam de grootste kans voor NSVV. Gijs van de Zande stuurde Sjoerd Hofstede de diepte in over links. Sjoerd zijn lage voorzet kwam precies op de voet van NSVV-topscoorder Lorenzo Pengel. Lorenzo tikte de bal net langs de verkeerde kant van de paal. Alexandria ‘66 kwam tot een aantal afstandsschoten. De betrouwbare NSVV-goalie Melvin Kruijthof was niet onder de indruk en kon alle inzetten makkelijk keren.

De tweede helft voltrok zich in een hoog tempo en NSVV kon niet onder de bewegelijkheid van de Alexandria ’66 spelers uitspelen. Het spel voltrok zich vaak als een soort flipperkast op het middenveld. Alexandria ‘66 waarschuwde NSVV tweemaal. Eerst dook Alexandria ‘66 middenvelder Youssef Lamrid gevaarlijk voor het NSVV-doel op en een kleine tien minuten later spits Rahkeem de Meer. Uiteindelijk was de derde kans van Alexandria ‘66 wel raak. Middenvelder David Widarto schoof de bal beheerst langs Melvin Kruijthof. NSVV werd niet meer gevaarlijk en liep zelfs tegen een tweede tegentreffer aan van invaller Christopher Rojer.

Na twee nederlagen krijgt NSVV een mooie gelegenheid om zich thuis te revancheren. Volgende week staat namelijk de derby tegen Strijen op het programma. Strijen heeft net als NSVV dertien punten en heeft de laatste twee wedstrijden gelijk gespeeld. In deze competitie stijg je zo met stip na een paar winstpartijen achter elkaar. Er zijn nog zes punten te halen voor de winsterstop. Om met een lekker gevoel de winterstop in te gaan zal NSVV volgende week de drie punten niet uit Numansdorp moeten laten ontsnappen.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes (77e Sediq Walizada), Kjetil Mol, Jeroen Voshart, Romano Niamut, Sjoerd Hofstede, Roderick Bekker (46e Peter Jan Cazander), Gijs van de Zande, Lorenzo Pengel (75e Koen Witsiers)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 2-0