NSVV komt na winst op SVS in de top drie

NSVV begon goed en kwam al snel op voorsprong. Daarna ging NSVV in de energiebesparing modus voetballen en werd SVS eenmaal gevaarlijk. Laatste gedeelte van de eerste helft en begin van de tweede helft was NSVV weer “aan”. Eerst werden er drie mooie kansen gecreëerd en uiteindelijk kwam er als tweede doelpunt een exacte kopie van het eerste doelpunt. Door een domme rode kaart moest NSVV het laatste kwartier met tien man afmaken. De NSVV-verdediging stond als een huis en er werd geen kans meer weggegeven.

NSVV begon goed en met name over de linkerflank werd er goed gecombineerd. Lorenzo Pengel werd diep gestuurd door Sediq Walizada en Lorenzo zijn schot kon net naast getikt worden door SVS-keeper Bart de Keijzer. De tweede grote kans voor NSVV was wel raak. Koen Witsiers stuurde Lorenzo Pengel met een perfecte dieptepass alleen op de keeper af. Keeper Bart de Keijzer kwam uit en Lorenzo schoof hem netjes langs hem de hoek in. NSVV liet SVS het spel maken na de vroege voorsprong. SVS had veel diepe ballen die door de meewind over de achterlijn werden geblazen. Er kwamen wel een aantal cornerballen voor SVS. Uit één van deze cornerballen kreeg SVS de grootste kans van de wedstrijd. De NSVV-verdediging kreeg de corner niet goed weg van het doel en de bal kwam voor de voeten van SVS-speler Raymon Lingen. Zijn schot ging echter over. De laatste tien minuten ging NSVV weer voetballen en werd een grote kans gecreëerd waaruit Lorenzo Pengel tweemaal een doelpoging mocht wagen. De eerste keer werd zijn inzet gestopt. Lorenzo kapte en draaide nog een keer en speelde zichzelf vrij. Zijn schot ging langs de keeper, de NSVV-supporters veerde op, maar op de doellijn was er nog een SVS-verdediger die met een uiterste inspanning de inzet keerde.

De tweede helft was nog maar net begonnen, toen Lorenzo en Sediq lieten zien tot waar ze in staat zijn als ze goed op elkaar ingespeeld zijn. Sediq stuurde Lorenzo diep op links en sprintte zelf naar het doel. Lorenzo gaf de bal perfect terug op Sediq en helaas ging zijn inzet net over.  Daarna volgde het tweede NSVV-doelpunt. Dit was een exacte kopie van de eerste. Weer gaf Koen Witsiers de perfecte dieptepass op Lorenzo Pengel. Weer moest SVS-keeper Bart de Keijzer zijn doel verlaten en schoof Lorenzo de bal beheerst in de hoek. Het laatste kwartier moesten alle verdedigers van NSVV zich verzamelen na een rode kaart van NSVV-aanvoerder Romano Niamut. Het was een overtreding op Romano, maar NSVV ging verder met een veel belovende aanval en scheidsrechter Marcel Smit liet doorspelen. Romano bedacht zich geen moment en heeft toen zelf zijn tegenstander voor de overtreding bestraft door hem naar beneden te trekken. Dit was voor de neus van scheidsrechter Marcel Smit, die niet anders kon dan Romano met een rode kaart naar de kleedkamer te sturen. NSVV moest even schakelen, maar de verdediging ging de strijd goed aan, SVS voerde de druk op, maar er werd geen grote kans meer weggeven.

Voor de wedstrijd was er een grote middenmoot met net als NSVV zeven punten. Vier van de zeven wedstrijden zijn deze ronde onbeslist geëindigd en koploper Rozenburg verloor zijn wedstrijd. Door de winst stijgt NSVV met stip naar de top drie. Twee punten staat Rozenburg nog voor en nummer twee Sparta staat wel gelijk in punten met NSVV, maar heeft een wedstrijd minder gespeeld en een beter doelsaldo. Wat betref het doelsaldo van NSVV is het aantal doelpunten voor precies in lijn met de stand, maar staat NSVV een na laatste in doelpunten tegen. De eerste periode wordt over twee wedstrijden opgemaakt en tot nu toe is er nog geen duidelijke kandidaat opgestaan voor deze eerste prijs van het seizoen. Volgende week staat er weer een mooie uitwedstrijd tegen Spirit om 15:00 uur op het programma. Het moment voor NSVV om door te pakken en met de drie punten op zak naar Numansdorp terug te keren.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Chemano Cruden (60e Yoeron van der Ree), Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers, Romano Niamut (76e rode kaart), Roderick Bekker, Lorenzo Pengel (80e Boyd van Andel), Sediq Walizada (89e Levi Vugts)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-0