NSVV laat Binnenmaas in de tweede helft weglopen

Binnenmaas liet NSVV in de eerste helft het spel maken en beperkte zich tot gevaarlijk worden via snelle omschakelingen. Ondanks dat NSVV niet durfde te voetballen en te veel een tikkie breed gaf, waren de betere kansen duidelijk voor NSVV. In de rust zagen de Numansdorpse supporters de tweede helft met vertrouwen tegemoet. Inderdaad waren er nog grotere kansen voor NSVV in de tweede helft, maar vervolmaakte Binnenmaas spits Lars Brinkman gewoon zijn hattrick.

De trainers van NSVV werken nog aan hun ideale opstelling. Er werd een nieuwe variant uitgeprobeerd en het leek bij het eerste tegendoelpunt nog niet geheel goed te staan. Jannick van der Laan mocht over rechts doorbreken en een voorzet geven. Het NSVV-verdedigingsblok was spits Lars Brinkman kwijt en hij mocht van dichtbij binnentikken. NSVV had veel balbezit en creëerde na een kwartier de eerste kans, die direct raak was. Koen Witsiers gaf vanaf links een mooie voorzet en Sjoerd Hofstede frommelde de bal binnen. NSVV bleef veel balbezit houden. De grootste kans was uit een mooie vrije trap van Romano Niamut, die hard ingekopt werd door Michael Ouwens en tot opluchting van de Binnenmaas supporters net over de lat zeilde.

In de tweede helft was er direct een kans voor Binnenmaas. Keeper Melvin Kruijthof was ver uit zijn doel en hij kon de bal niet wegwerken. Binnenmaas speler Charlie de Graaf was er als de kippen bij, maar de reflexen van Melvin zijn goed en hij pareerde het schot. De mooiste aanval van de middag werd opgezet door linkshalf Kjetil Mol. Hij combineerde zich over links door de Binnenmaas defensie en zijn voorzet kwam bij Sjoerd Hofstede. Sjoerd zag zijn inzet via de lat weer terug het veld inkomen. Toch kreeg NSVV het deksel op zijn neus. Een voorzet van Charlie de Graaf werd door Lorenzo Borsboom doorgekopt. Het NSVV-verdedigingsblok was Lars Brinkman kwijt en laat daar nu precies de bal uitkomen. Lars Brinkman schoof de bal beheerst binnen. NSVV ging druk naar voren zetten om zo snel mogelijk de opgelopen achterstand recht te zetten. Uiteindelijk werd Lorenzo Pengel alleen de diepte ingestuurd en mocht hij Binnenmaas keeper Thijs Botterhuis gaan passeren. Die reageerde echter scherp op de schuiver van Lorenzo en kon via zijn voet de bal naast werken. Gedachte van de Numansdorpse supporters was zo doorgaan en gerechtigheid zal volgen. Het ging voor NSVV mis toen de bal verspeeld werd net buiten het eigen strafschopgebied.  Binnenmaas speler Riccardo Wijsbroek was er gelijk vandoor en NSVV-speler Michael Ouwens probeerde de fout van zijn medespeler te herstellen. In het strafschopgebied stopte hij de Binnenmaas speler af, maar volgens scheidsrechter Stanley van Lith niet reglementair. Lars Brinkman nam de strafschop en maakte zijn derde van de middag. NSVV ging alles of niets spelen. Binnenmaas en NSVV kregen beide nog kansen, maar er werd niet meer gescoord.

Voor een team is het altijd belangrijk hoe er na de winterstop weer opgestart wordt. Doordat alles dicht bij elkaar staat is het in deze competitie nog belangrijker dat er van tijd tot tijd puntjes gepakt worden. NSVV heeft de derby verloren, maar heeft voldoende aanknopingspunten om er een mooie tweede seizoenshelft van te maken als de prijzen verdeeld worden. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DCV op het programma. De thuiswedstrijd heeft NSVV met vier tegen nul gewonnen. DCV zal gewaarschuwd zijn en zo gemakkelijk als de thuiswedstrijd zal het niet worden.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Lars van der Heiden (65e Gijs van de Zande), Sjoerd Hofstede, Romano Niamut, Koen Witsiers (69e Richard Bras), Kjetil Mol, Peter Jan Cazander, Lorenzo Pengel

Ruststand: 1-1
Eindstand: 1-3