NSVV laat twee punten achter in Arnemuiden

Deze potjes moet NSVV gewoon gaan winnen als het boven de grijze middenmoot wil uitkomen dit seizoen. Weer was NSVV de betere ploeg en kwam verdient op twee doelpunten voorsprong met nog een half uurtje te voetballen. Arnemuiden was zelf niet in staat gevaarlijk te worden voor het doel van NSVV. Geen domme dingen doen zou je zeggen. NSVV bracht Arnemuiden weer in de wedstrijd door een strafschop op een positie in het strafschopgebied waar het onnodig is het risico op een strafschop te nemen. Een tweede keer was het middenveld met te veel man naar voren en niet op tijd terug om de gelijkmaker te voorkomen. Het was niet zo erg als tegen Axel toen er nog verloren werd, maar de terugreis voelde niet lekker na het gelijkspel tegen Arnemuiden.

De eerste helft was nog maar net begonnen toen de NSVV-defensie stond te slapen bij een corner van Arnemuiden. Linksback Milton Roemeratoe stond geheel vrij op de vijfmeter lijn recht voor doel. Met de binnenkant voet liet hij de corner in het doel vallen. NSVV was wakker en begon te voetballen. Geklungel in de Arnemuiden defensie bracht Jasper Huisman in stelling, die een voorzet gaf. Gijs van de Zande gaf een strak laag schot die onder keeper Nathanael Harthoorn terecht kwam en hobbelde daarna over de lijn.  NSVV was de bovenliggende partij en zette door. NSVV kwam op voorsprong door een vrije trap vanaf links van Jasper Huisman. Jeroen Voshart kwam voor zijn man en kopte mooi binnen. De laatste periode van de eerste helft kwam Arnemuiden wat terug in de wedstrijd en de beste kans was voor Ronaldo Meijer. Maar zijn schot werd over getikt door NSVV-doelman Jarmo Hartgers. De supporters hadden geen hoogstaande, maar wel een levendige eerste helft gezien.

De tweede helft begon direct met de mooiste aanval van de wedstrijd. Over links kwam uiteindelijk Fabian Korbijn door en hij legde de bal terug op de inlopende Sjoerd Hofstede. Sjoerd had een open schietkans recht voor doel vanaf de penalty stip, maar zijn vizier stond net aan de verkeerde kant van de lat gericht. NSVV bleef de gevaarlijke ploeg en het was uiteindelijk Jasper Huisman die diep gestuurd werd. In de één tegen één met de laatste verdediger gooide Jasper er een dubbele schaar uit en schoof de bal daarna beheerst langs de keeper in de hoek. Arnemuiden hing in de touwen en was niet zelf in staat gevaarlijk te worden en de twee doelpunten verschil in te lopen. Arnemuiden invaller Souliman Abali probeerde in het uiterste puntje van het strafschopgebied aan een solo te gaan beginnen. Hij zag al snel een gretige voet op hem afkomen en besloot van dit buitenkansje gebruik te maken door te gaan liggen. De penalty werd onhoudbaar ingeschoten door Ronaldo Meijer. Nog niets aan de hand voor NSVV. Maar je moet natuurlijk niet Ronaldo Meijer, veruit de beste man aan de zijde van Arnemuiden, de ruimte geven om een solo te beginnen. Ronaldo zag dat het druk was voor het doel. Vanuit het middenveld kwam Desley van de Gruiter inlopen en de middenvelders van NSVV sjokte er achteraan. Desley kon vrij inschieten en faalde niet.

NSVV morst te veel punten om de middenmoot te verlaten. MZC’11 en VVGZ zijn opgestaan en zullen in de volgende speelronde beslissen wie de eerste periode gaat pakken. Positieve is dat het seizoen nog twee periodes kent en NSVV bij acht van de tien verliespunten de bovenliggende partij was. Negatieve is dat tegen de nummer vier Oostkapelle/Domburg NSVV gelukkig was met het gelijke spel en daarnaast de huidige top drie nog moet ontmoeten.  Volgende week is het een bekerronde en de competitie gaat weer verder met een thuiswedstrijd 20 november tegen SSV’65. Deze ploeg is de lantaarndrager met één punt uit de eerste zeven wedstrijden.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (86e Bas van Eekelen), Rik Bakker,
Fabian Korbijn, Remco van der Stel, Jeroen Voshart, Gijs van de Zande, Sjoerd Hofstede,
Koen Witsiers (76e Robin ’t Jong), Jasper Huisman

Ruststand: 1-2
Eindstand: 3-3

Scoreverloop:
11e min.               1 – 0       Milton Roemeratoe
20e min.               1 – 1       Gijs van de Zande
29e min.               1 – 2       Jeroen Voshart
59e min.               1 – 3       Jasper Huisman