NSVV laat zich de kaas van het brood eten in Axel

Het was een gelijk opgaande wedstrijd in een lekker tempo waar alleen de kansen niet werden benut, totdat NSVV binnen drie minuten een nul tegen twee voorsprong nam. Met nog een half uurtje te spelen zou je zeggen tas dicht, slot erop en de routeplanner aan voor de terugreis naar Numansdorp. Axel bracht verse aanvallers in het veld en ging opportunistischer voetballen. NSVV maakte weer kennis met een typisch Zeeuwse voetbal zaterdagmiddag met veel strijd, inzet en een tegenstander die bleef geloven in een goede afloop. NSVV hield het hoofd verdedigend niet koel en had aanvallend niet de power om de ruimte die Axel achterin prijsgaf te benutten. Het onmogelijke gebeurde en Axel kwam terug en maakte in blessuretijd de winnende drie tegen twee.

In de eerste helft was het tempo van beide zijden hoog en ontstond er een open wedstrijd die alle kanten op kon gaan. Het ontbrak alleen aan nauwkeurigheid om er echt een topwedstrijd van te maken. Er waren kansen aan beide zijden en er gebeurde veel. Na een kwartier spelen had Wouter Verbraeken van Axel een grote kans op de openingstreffer, maar hij schoof de bal langs de verkeerde kant van de paal. In de tegenaanval kreeg NSVV-buitenspeler Jasper Huisman de grootste kans van de eerste helft om de score te openen, maar keeper Rick Ottjes keerde het schot.

In de tweede helft was het tempo wat lager en waren er weer wat kansjes aan beide zijden. Na een kwartier spelen kwam er een voorzet vanaf links en stond Sjoerd Hofstede klaar om de bal binnen te tikken. Een verdediger van Axel kon dit net voorkomen, maar liet zijn keeper aan de grond genageld achter met de bal in het doel. Een paar minuten later was het weer prijs voor NSVV. Jeroen Voshart combineerde met Gijs van de Zande door het hart van de Axel defensie. Jeroen werd binnen de zestienmeter gevloerd en benutte zelf de strafschop. NSVV kwam na de twee nul voorsprong onder druk te staan en kwam hier niet meer onderuit. De eerste grote kans voor Axel redde NSVV-keeper Jarmo Hartgers zijn ploeg knap. Axel werd verder in de wedstrijd geholpen door een overtreding net binnen de zestienmeter op Urmalon Martis. De penalty werd benut door Wouter Verbraeken. De tweede tegentreffer was een diepe bal op Roy van Ham, die de NSVV-defensie eruit liep en de bal langs de uitkomende keeper schoof. In blessuretijd legde Wouter Verbraeken twee NSVV-verdedigers achter elkaar in de luren en liet de keeper kansloos.

De terugreis naar Numansdorp duurde gevoelsmatig veel langer dan de heenreis. Met het geblesseerd uitvallen in de eerste helft van Kjetil Mol en Peter Jan Cazander heeft het medisch team met acht geblesseerde spelers uit de selectie de komende week meer te doen dan de trainers. NSVV heeft een brede goede selectie en het seizoen is nog lang. Kortom het komt allemaal goed en volgende week de eerste kans om weer drie punten mee terug te nemen uit Zeeland. Tegenstander is dan Heer Arendskerke. Afgelopen seizoen maakte NSVV en Heer Arendskerke er een knotsgekke vijf tegen vijf van. Heer Arendskerke heeft er deze week vier gemaakt tegen Arnemuiden en NSVV heeft er drie tegen gekregen. Aan de trainers van NSVV een plan te bedenken om minder tegendoelpunten te incasseren.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Kjetil Mol (19e Fabian Korbijn), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Leonard Kramp, Jasper Huisman (85e Robin ’t Jong),
Gijs van de Zande, Peter Jan Cazander (42e Remco van der Stel)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 3-2

Scoreverloop:
55e min.          0 – 1    Eigen doelpunt
58e min           0 – 2    Jeroen Voshart (penalty)
75e min.          1 – 2    Wouter Verbraeken (penalty)
83e min.          2 – 2    Roy van Ham
92e min.          3 – 2    Wouter Verbraeken